본문 바로가기
미술평론

미술평론가 최철주|현대미술평론, 현대미술가평론, 현대미술작품평론: 최철주 욕망 개념 추상 팝 아트는 타자의 욕망 예술의 추상 개념적 접근 방식과 팝 아트의 추상 디자인 형태 및 실재 이미지를 결합한다. 이것은 그의 욕망 개념, 즉 현대 미술이 등장하는데, 형이상학적 철학적 빛에서 강조된 언어적 의미의 개념과 충돌하는 그림이 인공 조명으로 극적인 사건 이미지를 연출한다. Modern Art Criticism: Choi Chul-joo Desire Conc

by 루이 최 2025. 5. 20.

현대 미술평론가 최철주|현대미술평론, 현대미술가평론, 현대미술작품평론: 최철주 욕망 개념 추상 팝 아트는 타자의 욕망 예술의 추상 개념적 접근 방식과 팝 아트의 추상 디자인 형태 및 실재 이미지를 결합한다. 이것은 그의 욕망 개념, 즉 현대 미술이 등장하는데, 형이상학적 철학적 빛에서 강조된 언어적 의미의 개념과 충돌하는 그림이 인공 조명으로 극적인 사건 이미지를 연출한다. Modern Art Criticism: Choi Chul-joo Desire Concept Abstract pop art combines the abstract conceptual approach of the other's desire art with the abstract design form and real image of pop art. This is his concept of desire, that is, contemporary art, in which a painting that conflicts with the concept of linguistic meaning emphasized in metaphysical philosophical light produces a dramatic event image with artificial lighting. [28] Contemporary art critic Louis Choi Chul-joo is a contemporary art critic who examines the aesthetic values, processes, and artistry of photography, cartoons, art, and design, and approaches the meaning of a work with the theory of visual art. Picture-speaking language structure is a gaze reality image in which the image of abstract desire seems to be the semantic structure of the concept of desire. Art critic Choi Chul-joo approaches the aesthetic value, process, and artistry of contemporary art criticism with the concept of desire abstract design along with contemporary art criticism. His criticism refers to the theory of visual art in which the artistry of photography, cartoons, art, and design approaches the meaning of a work in the language structure and criticizes the reality of the concept of desire./ Contemporary Art Review with Visual Art of the Story of Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo & A modern art review that examines the aesthetic value, process, and artistry of photography, cartoons, art, and design, and approaches the meaning of the work with the theory of visual art: Louis Choi Chul-joo, Morning glory-dancer image of Mona Lisa's Desire structure is synchronic linguistic meaning,

 

Louis Choi Chul-joo, Morning glory-dancer image of Mona Lisa's Desire structure is synchronic linguistic meaning, 113X165cm, acrylic and composite materials on cloth, 2025

 

모나리자 욕망구조의 나팔꽃-댄서 이미지는 공시적 언어적 의미

추상화 나팔꽃-댄서 욕망 개념의 단위로 실현된 언어적 의미 요소로서 모나리자는 특정 그늘의 빛으로 구성된 변형 형태와 욕망의 존재 개념으로 나뉩니다.

이것은 모나리자가 나팔꽃-댄서를 객체로 삼아 여러 추상적인 의미를 유도하고 욕망 구조의 동시성이라는 의미에서 이미지를 언어적 의미로 구성하는 그림의 구성과 언어적 의미 구조에 대한 반응으로 다른 사람들의 욕망에서 얻은 의미 요소입니다.

여기서 추상적 의미는 대상의 특성에 따라 시선과 가시적 시선의 시간차(視差) 차이로 형성되는 시간적 의미와 현상적 의미의 공통점으로 나뉩니다. 이를 추상적 구조로 구현하고자 하는 욕구의 개념은 언어적 의미를 실제 이미지로 반복적으로 설계하고 구체적으로 가상현실 이미지로 추상화합니다.

다시 말해, 추상화 나팔꽃 욕망의 개념의 단위로 실현된 언어적 의미 요소로서 모나리자는 특정 음영의 빛으로 구성된 변형 형태와 존재로서의 욕망 개념으로 나뉩니다.

이는 최철주의 욕망 개념의 동시성 원리로 구현된 사건 이미지가 욕망의 주체로서 다양한 추상적 의미를 유도하고 욕망 구조를 동일한 의미의 단일 의미 이미지로 식별하는 타자의 욕망에서 비롯된다는 것을 의미합니다.

여기서 나타나는 추상화는 추상적인 의미로, 언어적 의미의 주체로서 대상을 실현하는 시간성에 따라 형성된 시간적 의미와 현상적 이미지를 식별하고, 실제 이미지에서 언어적 의미를 반복적으로 설계하여 이를 미적 구조로 구현하고자 하는 욕망의 개념을 실현하는 이미지이다.

 

최철주의 욕망 개념은 형태와 현실의 교차점에서 추상적인 가상 이미지를 의미 요소로 구현하며, 은유적 의미를 지닌 상징적 객체를 욕망 개념과 동일한 실제 이미지로 표현합니다.

여기서 모나리자는 최철주 욕망 공식을 통해 언어적 의미로 그려진 욕망 구조를 가진 나팔꽃-댄서의 언어적 의미로서 실제 이미지로 추상화되어 현상적 언어의 의미를 확립한다.  

여기서 모나리자는 최철주 욕망 공식을 통해 언어적 의미로 그려진 욕망 구조로 나팔꽃춤의 언어적 의미를 실제 이미지로 추상화하고, 현상적 언어의 의미를 실제 이미지와 동일하게 설정한다. 

타자의 욕망의 주체는 추상적 욕망의 개념, 현상적 대상으로서의 사건의 이미지, 추상과 반대되는 실제 이미지, 즉 욕망 나팔꽃 개념의 이미지 사이에 언어적 의미가 동일한 이미지입니다. 의미 작용을 통해 행동적 의미는 주체 대상의 배경 이미지로서 사건 이미지로 전달되고, 무의식적 욕망의 개념과 분열된 실제 이미지가 교차하는 지점에서 언어적 의미가 동일한 이미지가 의미 구조로 작용한다.

 

의미 구조로서의 예술과 비예술의 차이는 실체로서의 가상 형식과 존재하지 않는 가상의 형식에서 타자의 욕망의 관점에서 형성된 실제 이미지의 존재로 구분됩니다. 따라서 의미 구조로서의 미적 조건은 실체로서의 물질이 장소에 설치된 이미지를 가지고 있고, 존재하지 않는 가상의 형식은 현실적인 이미지로서 언어적 의미의 존재로서 타자의 욕망을 실현하여 추상적인 이미지를 드러내는 것입니다.

이것은 욕망의 개념으로 소급하여 나팔꽃을 추상화한 이미지로서의 언어적 의미를 완성합니다. 또한 욕망의 개념에 가려진 상징적 의미가 실제 이미지의 추상화임을 알려준다.

추상화의 주체로서 의미적 요소는 모나리자를 주체로 하는 피사체의 배경과 미소를 환상적인 상상력과 프로이트의 성적 행동으로 구분합니다. 이는 거울 속 즐거움의 대상과 언어적 의미를 동일시하는 추상적 욕망의 이미지로 돌아가 실제 구조로서의 타자의 욕망을 나타냅니다.

여기서 실제 구조는 레오나르도처럼 색상 조정이라는 피사체의 배경을 현상적으로 묘사하는 것과는 달리, 추상적인 인공 조명을 가역적인 빛의 음영으로 만들고 욕망 구조를 나팔꽃 배경을 가진 실제 구조와 동일시하는 무용수를 묘사한다.

추상화에 따른 욕망 디자인은 원본과 복제물을 구분할 수 없는 동일한 형태입니다. 즉, 원본은 존재하지 않습니다. 완성된 디자인 객체는 언어적 의미를 통해 가상의 이미지를 형성하거나 동일한 타자의 욕망을 담아 문화적 형태로 재구성할 수 있기 때문이다. 따라서 복제하기 어려운 추상적 타자의 욕망을 아나모르포시스 이미지로 디자인합니다. 여기서 아나모르포시스 이미지는 전체 이미지로 존재하지 않지만 모나리자는 실제 이미지와 분리되어 또 다른 아나모르포시스 이미지로 추상화된다.

이렇게 욕망 개념을 모나리자와 댄서의 실재 구조로 상징적 동일시(identification)하여서 언어적 의미의 주체로서 모나리자는 사건 이미지를 오브제로 한 욕망 개념의 현상적 실재 이미지와 동일시한다.

욕망 구조는 가역적인 조명 설정을 하지 않기 때문에 피사체를 기준으로 객체 간의 음영과 음영을 대조하여 여러 객체를 포토 콜라주처럼 욕망 배경으로 결합합니다. 욕망 구조의 전체 배경과 객체 간 경계선을 구분하지 않고 '나팔꽃 배경'과 객체 선을 명확하게 제거하여 욕망 개념의 특정 언어적 의미에 맞는 공간을 만듭니다.

모나리자의 시선은 오른쪽 눈이 얼굴의 앞면과 나머지 부분을 응시할 수 있도록 하는 가역적인 빛 그림자와 틈으로 나눈다.

가역적인 빛으로 구성된 오브제의 그림인 모나리자는 추상화입니다. 회화적인 물체를 재현하는 가상 물체로 형성된 이미지는 현실을 숨기는 가상 이미지입니다. 가상 이미지는 평면에서 인식되어 가상 이미지로 나타납니다. 여기서 모나리자는 최철주의 욕망 공식을 통해 물체를 존재로 드러내어 실제 이미지로 추상화됩니다.

실제 이미지로 생성된 추상화는 오브제와 배경을 피사체로 하고 현실과 욕망의 음영을 빛으로 하여 실제 이미지를 생성하며, 욕망 개념의 언어적 의미 요소로서 존재의 추상화로 전환합니다. 그 추상화는 모나리자의 특징을 나타내는 묘사를 "나팔꽃 배경"에 콜라주하고, 이를 가역적인 빛 그림자로 배치하여 시간성에 따라 조각난 공간을 이룬다.  

 

Louis Choi Chul-joo, Morning glory-dancer image of Mona Lisa's Desire structure is synchronic linguistic meaning-sketch 1, 113X165cm, acrylic and composite materials on cloth, 2025

 

시간성과 분리된 공간은 사물을 재현하는 원근감 시각 체계의 기하학적 도형에 가려져 무의식 속에서 드러나는 욕망의 관점에서 바라보는 시선으로 순식간에 드러납니다. 추상화로서 대상은 일반성을 넘어 예술성을 획득하고자 하는 타자의 욕망을 통해 표현된 왜상적 이미지의 디자인을 반복하여 존재로서의 대상을 창조함으로써 미적 구조를 획득합니다.

이것은 레오나르도의 모나리자 빛의 다양한 색조를 가진 좌우 풍경을 숨기고, 모나리자 이미지에 맞는 오른쪽 눈 영역을 언어적 의미로 현실적으로 드러내며, 모나리자의 특정 속성으로 설정된 이미지로서 이상화된 추상적 욕망 개념을 결정하여 실제 이미지로서 추상적 욕망의 개념적 대상으로 인식할 수 있도록 하고, 손의 머리와 등을 캐릭터 구성으로서 빛의 색조로 분리합니다.

여기서 중간 성적 얼굴은 보이는 방향에 따라 선과 악의 형태를 구분합니다. 정면에서 바라보는 시선은 모나리자의 형태와 크기를 구분하지만, 왼쪽에서 오른쪽으로 바라보는 시선은 모나리자의 추상적인 공간을 분절적으로 표현하여 모나리자를 존재로 고정시키기 위한 언어적 의미의 욕망의 이미지를 구현합니다.

고정된 모나리자와 시선을 가상으로 이동시켜 만든 욕망 구조의 이미지를 식별함으로써 시선은 또 다른 표현으로서 선과 악의 구조의 이미지로 이동합니다.

여기서 미학적 모나리자는 선과 악의 내면 구조를 타인의 욕망 관점에서 댄서 이미지로 변환하여 그 형성적 존재를 드러내고 욕망 개념의 자율성을 나타냅니다.

이것은 실제 공간에서 모나리자를 표현한 것이지만, 욕망 구조의 이미지는 가역적인 빛과 동일한 인공 조명으로 만들어진 가상의 시선을 움직여 모나리자와 중첩된 존재로서 욕망 공간을 만듭니다.

이처럼 욕망의 주체인 댄서의 시선은 욕망의 대상을 바라보는 시선으로서 타인의 욕망의 실제 구조로 볼 수 없는 욕망의 장소를 형성합니다. 따라서 욕망의 실제 구조는 추상적인 욕망 개념이며, 사물이 댄서를 욕망의 주체로 볼 수 있도록 설계된 실제 구조는 욕망의 개념이 추상화된 실제 이미지로 간주됩니다.

응시로 보이는 추상화는 가역적인 빛이 겹치는 실제 구조의 적시성에 따라 욕망의 개념을 지우고, 현실을 가역적인 빛의 구조로 인위적으로 반영하여 과거 시간의 재현적 존재를 밝힙니다.

 

인공 조명의 빛으로 만들어진 시선은 뉴턴의 빛처럼 보이지 않는 작은 빛 입자의 흐름으로 지정되며, 빛을 입자로 본 아인슈타인에 의해 빛의 주파수로 색조를 형성합니다.

결과적으로 추상적 욕망 개념의 실제 이미지는 추상적입니다. 언어 구조로서의 형태소가 상징 문화에 따라 언어 구조로서의 모나리자 이미지로 옮겨졌을 때 과거 대표적 욕망 개념의 실제 의미가 추상적 구조로서의 모나리자 이미지로 옮겨졌기 때문입니다. 즉, 언어적 의미로서의 형태소가 모나리자 이미지로 옮겨지면 추상적 진정한 의미가 추상적 욕망의 개념에서 벗어나 실제 이미지를 형성하게 됩니다.

의미 요소로서, 기존의 스푸마토 기법으로 윤곽이 불분명한 모나리자의 이미지는 과학적 인공 조명의 한 형태로, 종교적 언어 의미와의 합성어적 대립으로 현실을 하나의 언어 의미로 은폐합니다.

그 이미지는 인공 조명의 가역적인 빛의 시의성에 따른 문화적 해석을 따르며, 언어적 의미에서 레오나르도의 모나리자와는 다른 이미지로 표현하거나 언어적 의미에서만 현실을 구분한다.

 

 

문화적 시간성에 의해 분리된 이 이미지들은 철학적 인식에서 하나의 언어적 의미가 다른 언어적 의미로 변하지 않는 추상화로, 모나리자 이미지의 현실과 언어적 의미의 현실을 구별합니다.

따라서 최철주의 '나팔꽃' 정의는 추상적 욕망의 개념을 이차적 시간성으로 나누는 이미지로, 철학적 인식에서 다른 언어적 의미로 변하지 않고 욕망의 개념이 결여한 이미지와 동일한 언어적 의미를 지닌 실제 이미지로 투영된 추상화입니다.

언어적 의미의 주체 이미지는 사회성에 따라 사건 이미지의 주관적인 언어적 의미 장면으로 명시된 욕망의 개념과 동일시되는 총체적인 문화성을 가진다.

타인의 욕망은 사회성 속에서 언어적 의미를 하나로 표현하는 실제 이미지로 명시된 사건의 이미지를 통해 문화적으로 연결됩니다.

언어적 의미로서의 문화적 연결은 대상을 이미지로 명시하지 않고 그 대상과 문화적 연결을 가지는 현상적 현실 이미지를 의미합니다.

현실로서의 대상은 인상주의적 현실의 한계에서 멈춘 평면 구조로, 추상적 언어 의미의 개념으로 현실적 구조를 추상화한 것입니다. 여기서 현실적 구조란 사건과 공연의 이미지가 사진으로 정지된 장면을 말합니다.

이것은 정지된 피사체의 다양한 방향으로 비추어진 앞면과 옆면을 평면처럼 보이게 하는 현실적인 이미지입니다. 이는 이미지가 선과 색상에 맞춰진 추상적인 개념 예술과는 다릅니다.

상대방의 욕망을 언어적 의미로서의 이미지로 변환하면 하늘에 가역적인 빛의 그림자가 숨겨져 있는 형태의 위치가 만들어집니다.

그리고 빛에 의해 형성된 추상적 구조는 과거에 존재했던 추상적 욕망 개념의 존재를 가역적인 빛의 그림자로 인식하게 되면 사라지고, 나팔꽃이 욕망 구조의 그림자 위에 놓이면 추상적 구조는 사라진다.     

모나리자는 욕망 나팔꽃이라는 개념의 언어적 의미를 가진 이미지를 언어적으로 명시할 수 없기 때문에, 우리는 최철주의 욕망 공식으로서 미적 구조를 가진 특정 이미지를 반복적으로 디자인합니다.

모나리자의 욕망은 의식의 언어에서 무의식적 쾌락이 결여된 표현적 욕망의 이미지로 식별되며, 무의식적 욕망과 문화적으로 결핍된 욕망 사이에서 동일한 의미의 이미지를 형성하여 언어적 의미를 이미지와 미적 구조로 식별합니다. 즉, 욕망의 개념은 시각적 이미지의 설치로서 추상적 욕망의 개념에서 실제 이미지로 추상화되어 현실과 만나는 시선에서 실재와의 만남을 이룬다. 

따라서 최철주의 욕망 동시성 원리는 욕망의 대상을 보이지 않는 시선으로 분석하고, 욕망의 형태를 거울 이미지로 설계하여 언어 구조 속 욕망의 개념을 이미지로 드러내고, 욕망의 개념을 언어 구조 속 공간 이미지로 드러내고자 하는 욕망의 배경을 만들어냅니다. 그리고 욕망의 개념을 나타내는 추상적 언어 개념으로서 가역적 빛의 시의성에 따른 욕망 개념의 추상적 구조를 제거하고, 빛의 그림자를 통해 대상 이미지의 미적 가치를 획득하며, 추상적 욕망 이미지와 동일한 개념의 실제 이미지로 파악하는 것이다. 

모나리자에 중첩된 오브제는 밝아지는 빛의 시간성에 따라 욕망 개념의 추상구조를 소거하고 빛의 음영으로 미적 가치를 확장하는 욕망 개념을 대리하는 추상적 존재를 사실적 욕망 이미지로 실재한다. 

즉 최철주 욕망구조의 동시성 원리로서 가역적 빛의 시간성에 따라 욕망 개념의 추상구조를 소거하고 빛의 음영으로 미적 가치를 획득하고자 욕망 개념을 대리하는 추상적 존재를 사실적 욕망 이미지와 동일시하여서 실재한다. 

따라서 욕망구조의 동시성의 원리는 욕망 개념을 추상 디자인하여서 무의식적 욕망에서 결핍된 욕망 이미지의 대상을 현존하는 실재 구조로 구현한다. 

 

욕망 이미지는 모나리자가 알려지지 않은 또 다른 여성으로, 거울 이미지를 만들어 거울 이미지와 유사한 얼굴을 형성하고, 욕망의 배경을 언어적 구조로 공개적으로 장식하여 실제 이미지의 의미가 동일해 보이는 결핍된 욕망 구조를 실현합니다.

또한, 최철주의 추상적 디자인 욕망 이론은 현실에서 욕망의 추상적 이미지를 생성하며, 욕망의 시선과 욕망의 이미지로 보이는 대상을 무의식적 욕망의 추상적 존재로 분리하여 추상적 욕망의 개념을 실제 이미지로 해석합니다.

이처럼 모나리자는 시선의 주체로서 욕망의 구조를 표현할 때 의식 언어의 의미를 시선으로 바라보는 실제 이미지로 디자인하여 욕망의 구조를 형성합니다. 무의식 구조의 주체인 모나리자는 욕망의 주체로서 시선의 대상으로 인식하고 추상적인 욕망을 이미지로 꾸민다. 글. 현대 미술평론가 최철주 (문화디자인박사)

 

Louis Choi Chul-joo, Morning glory-dancer image of Mona Lisa's Desire structure is synchronic linguistic meaning-rendering, 113X165cm, acrylic and composite materials on cloth, 2025

 

Morning glory-dancer image of Mona Lisa's Desire structure is synchronic linguistic meaning

As a linguistic semantic element realized as a unit of abstraction morning glory-dancer desire concept, the Mona Lisa is divided into a transformation form composed of light of a particular shade and the concept of existence of desire.

This is a semantic element obtained from the desires of others in response to the composition of the painting and linguistic semantic structure in which the Mona Lisa takes the morning glory-dancer as an object, inducing several abstract meanings and constructing images as linguistic meanings in the sense of simultaneity of the desire structure.

Here, the abstract meaning is divided into the common points of temporal and phenomenal meanings formed by the difference in the time difference (視差) between the gaze and the visible gaze according to the characteristics of the object. The concept of desire to implement this as an abstract structure repeatedly designs the linguistic meaning as a real image and specifically abstracts it as a virtual reality image.

In other words, as a linguistic semantic element realized as a unit of the concept of abstraction morning glory desire, the Mona Lisa divides into a transformation form composed of light in a specific shade and the concept of desire as being.

This means that the event image embodied as the principle of the simultaneity of Choi Chul-joo's concept of desire is obtained from the desire of the other who, as the subject of desire, induces various abstract meanings and identifies the desire structure as a single semantic image in the same meaning.

The abstraction that emerges here is an abstract meaning, and it is an image that identifies the temporal meaning and phenomenal image formed according to the temporality of realizing the object as a subject of linguistic meaning, and repeatedly designs the linguistic meaning in the actual image to realize the concept of a desire to implement it as an aesthetic structure.

 

Choi Chul-joo's concept of desire realizes an abstract virtual image at the intersection of form and reality as a semantic element by representing a symbolic object with a metaphorical meaning as the same real image as the concept of desire.  

Here, the Mona Lisa is abstracted as a real image as a linguistic meaning of the morning glory-dancer with a desire structure drawn in a linguistic sense through the Choi Chul-joo desire formula to establish the meaning of the phenomenal language as a meaning.

Here, Mona Lisa abstracts the linguistic meaning of the morning glory-dancer with a desire structure drawn in a linguistic sense through the Choi Chul-joo desire formula into a real image, and establishes the meaning of phenomenal language to have the same synchronism with the real image.

The subject of another's desire is an image with the same linguistic meaning between the concept of abstract desire, the image of an event as a phenomenal object, and the actual image opposite to the abstract, that is, the image of the concept of desire morning glory. Through semantic action, behavioral meaning is transmitted as an event image as a background image of a subject object, and an image with the same linguistic meaning acts as a semantic structure at the point where the concept of unconscious desire and the divided real image intersect.

 

The difference between art and non-art as a semantic structure is distinguished by the existence of a real image formed from the point of view of the other's desire from the virtual form as a substance as a reality and as a non-existence. Therefore, the aesthetic condition as a semantic structure is that the material as a reality has an image installed in the place, and the virtual form as a non-existence is a realistic image and reveals an abstract image by realizing the desire of the other as a being in linguistic meaning. 

This completes the meaning of the linguistic meaning as an image as an abstraction of morning glory retroactively to the concept of desire. It also shows that the symbolic meaning obscured in the concept of desire is an abstraction of a real image.

As the subject of abstraction, the semantic element distinguishes the background of the subject and the smile with the object as the subject as the Mona Lisa as a fantastic imagination and Freudian sexual behavior. This represents the desire of the other as a real structure by returning to the image of abstract desire that identifies with the enjoyment object and linguistic meaning in the mirror.

Here, the actual structure depicts a dancer who creates abstract artificial lighting with reversible shades of light and equates the desire structure with a real structure with a morning glory background and a Mona Lisa with a reversible shade of light, unlike the phenomenal description of the subject's background as a color adjustment like Leonardo.

 

Louis Choi Chul-joo, Morning glory-dancer image of Mona Lisa's Desire structure is synchronic linguistic meaning-sketch 2, 113X165cm, acrylic and composite materials on cloth, 2025

 

Desire according to abstraction The design is the same form that cannot be distinguished between the original and the reproduction. This means that the original is absent. This is because the completed design object can form a virtual image through linguistic meaning or can be re-formed into a cultural form with the desire of the same other. Therefore, the desire of the abstract other, which is difficult to replicate, is designed as an anamorphosis image. Here, the anamorphosis image is non-existent as the whole image, but the Mona Lisa is abstracted as another anamorphosis image as separated from the real image.

In this way, the concept of desire is symbolically identified as the actual structure of the Mona Lisa and the dancer, and as a subject of linguistic meaning, the Mona Lisa identifies the event image with the phenomenal reality image of the concept of desire as an object.

Since the desire structure does not set a reversible lighting setting, it combines several objects into a desire background like a photo collage by contrasting them with shades and shades between objects relative to the subject. Without distinguishing the entire background of the desire structure and the boundary line between the objects, the 'morning glory background' and the object line are clearly removed to create a space that fits the specific linguistic meaning of the desire concept.

The Mona Lisa's gaze is divided into reversible light shadows and gaps that allow the right eye to stare at the front and the rest of the face.

Mona Lisa, a picture of an object composed of reversible light, is an abstraction. An image formed from a virtual object that reproduces a pictorial object is a virtual image that hides reality. A virtual image is recognized in a plane and appears as a virtual image. Here, as a virtual image, Mona Lisa is abstracted into a real image by revealing an object as existence through Choi Chul-joo's Desire Formula. 

Abstraction created as a real image creates a real image with objects and backgrounds as subjects and shades of reality and desire objects as light, and transitions to abstraction of existence as a linguistic semantic element of the concept of desire.

The abstract collages the depiction representing the characteristics of the Mona Lisa on the "morning glory Background" and spaces it with reversible light shadows to form a fragmented space according to the temporality.

 

The space separated from temporality is hidden by the geometric diagram of the perspective visual system that reproduces objects, and is instantly revealed as a gaze from the perspective of desire revealed in the unconscious. As an abstraction, an object acquires an aesthetic structure by creating an object as an being by repeating the design of an anamorphosis image expressed through the desire of the other to acquire artistry beyond generality.

This hides the left and right landscape with different shades of Leonardo's Mona Lisa light, realistically reveals the right eye area to fit the Mona Lisa image as a linguistic meaning, and determines the idealized abstract desire concept as an image set as a specific attribute of Mona Lisa so that it can be recognized as a conceptual object of abstract desire as a real image, and separates the head and back of the hand into shades of light as a character composition.

Here, the intermediate sexual face distinguishes between good and evil forms according to the visible direction. 

The gaze from the front distinguishes the shape and size of the Mona Lisa, but the gaze from left to right expresses the abstract space of the Mona Lisa in a segmental way, embodying an image of desire in a linguistic sense to immobilize the Mona Lisa as a being.

And by identifying the image of the desire structure created by moving the fixed Mona Lisa and the gaze virtually, the gaze shifts to the image of the structure of good and evil as another representation.

Here, the aesthetic Mona Lisa transforms the inner structure of good and evil into a dancer image from the other's desire perspective, revealing its formative existence and representing the autonomy of the concept of desire.

This is a representation of the Mona Lisa in real space, but the image of the desire structure creates a desire space as a superimposed being with the Mona Lisa by moving a virtual gaze made of the same artificial lighting as reversible light.

In this way, the gaze of the dancer as the subject of desire forms a place of desire that cannot be viewed as the real structure of the other's desire as a gaze on the object of desire. Therefore, the real structure of desire is an abstract desire concept, and the real structure designed so that an object can see a dancer as the subject of desire is viewed as a real image in which the concept of desire is abstracted.

Abstraction, which appears to be a gaze, erases the concept of desire according to the timeliness of the actual structure in which reversible light overlaps, and illuminates the representational existence of the past time by artificially reflecting reality as a reversible structure of light.

The gaze made from the light of artificial lighting is specified as a flow of small particles of light that do not look like the light of Newton, and forms a hue as the frequency of light by Einstein, who saw light as a light quantum as a grain.

As a result, the actual image of the concept of abstract desire is abstract. This is because when the morpheme as a language structure was transferred to the Mona Lisa image as a language structure according to symbolic culture, the actual meaning of the past representative concept of desire was transferred to the Mona Lisa image as an abstract structure. In other words, when the morpheme as a linguistic meaning is transferred to the Mona Lisa image, the abstract real meaning is removed from the concept of abstract desire and forms a real image.

 

As a semantic element, the image of the Mona Lisa whose outline is unclear with the existing spumato technique is a shade of scientific artificial illumination, which is a syntagmatic confrontation with religious language meaning, conceals reality as a real image in one language meaning.

The image follows a cultural interpretation according to the timeliness of the reversible light of artificial lighting to express it as an image different from Leonardo's Mona Lisa in a linguistic sense or to distinguish reality only within a linguistic sense.

These images, separated by cultural temporality, are abstractions in which one linguistic meaning does not change into another linguistic meaning in philosophical perception, distinguishing the reality of the Mona Lisa image from the reality of linguistic meaning. 

Therefore, Choi Chul-joo's definition of "Napal Flower" is an image that divides the concept of abstract desire into secondary temporality, and is an abstraction projected as a real image with the same linguistic meaning as the image lacking by the concept of desire without changing from philosophical perception to another linguistic meaning. 

The subject image of linguistic meaning has a holistic culturality that is identified with the concept of desire specified as a subjective scene of linguistic meaning of the event image according to sociality.

 

 

The desire of others has cultural connection through the image of events as an object that is specified as a real image that expresses the linguistic meaning as one in sociality.

Cultural connection as a linguistic meaning refers to a phenomenal reality image that does not specify an object as an image and has a cultural connection with that object.

Mona Lisa cannot verbally specify an image with the linguistic meaning of the concept of desire morning glory, we repeatedly design specific images with aesthetic structures as Choi Chul-joo's desire formula.

The object as reality is a planar structure that has stopped at the limit of impressionistic reality, and is an abstraction of a realistic structure with the concept of abstract language meaning. Here, the realistic structure refers to a scene in which the image of an event and a performance is stopped with a photo. 

This is a realistic image that makes the front and sides illuminated in various directions of a stationary subject look like planes, unlike abstract conceptual art in which images are matched to lines and colors.

Transforming the other's desire into an image as a linguistic meaning creates a position of shape with a reversible shadow of light hidden in the sky.

And the abstract structure formed by light disappears when it makes the existence of the abstract desire concept that existed in the past be recognized as a reversible shadow of light, and the abstract structure disappears when the morning glory is placed on the shadow of the desire structure.     

Mona Lisa's desire is identified as an image of expressive desire that lacks unconscious pleasure in the language of consciousness, and between unconscious desire and culturally deficient desire, it forms an image of the same meaning, identifying linguistic meaning as an image and aesthetic structure. In other words, the concept of desire is abstracted from the concept of abstract desire to meet reality as an installation of visual images to a real image so that it can be seen from a gaze that meets reality.

Therefore, Choi Chul-joo's principle of simultaneity of desire analyzes the object of desire with an invisible gaze, designs the form of desire as a mirror image, reveals the concept of desire in the language structure as an image, and creates a background of desire to reveal the concept of desire as a spatial image in the language structure. And as an abstract linguistic concept representing the concept of desire, it removes the abstract structure of the concept of desire according to the timeliness of reversible light, acquires the aesthetic value of the target image through the shadow of light, and identifies it as a real image of the same concept as the abstract desire image as being.

The object superimposed on the Mona Lisa exists as a realistic desire image as an abstract existence that represents the concept of desire that erases the abstract structure of the concept of desire and expands aesthetic value into the shade of light according to the temporality of light. 

In other words, as the principle of simultaneity of Choi Cheol-joo's desire structure, abstract beings representing the concept of desire are identified with realistic desire images in order to eliminate the abstract structure of the concept of desire according to the temporality of reversible light and acquire aesthetic value in the shade of light. 

Therefore, the principle of simultaneity of the desire structure abstractly designs the concept of desire and implements the object of the image of desire lacking from unconscious desire into the existing structure of reality.

 

Desire images are another woman whose Mona Lisa is unknown, creating mirror images to form a face similar to that of mirror images, and openly decorating the background of desire with linguistic structures to realize a deficient desire structure in which the meaning of the real image seems identical. 

In addition, Choi Chul-joo's abstract design desire theory creates an abstract image of desire in reality, and interprets the concept of abstract desire as a real image by separating the object seen as the gaze and gaze of desire from the image of desire into the abstract existence of unconscious desire.

In this way, when the Mona Lisa expresses the structure of desire as a subject of gaze, it forms the structure of desire by designing the meaning of conscious language as a real image that looks at the meaning of conscious language with a gaze. The Mona Lisa, the subject of unconscious structure, recognizes it as the object of gaze as the subject of desire and creates abstract desire as an image. Writing. Choi Chul-joo, a contemporary art critic (Doctor of Cultural Design)

 

Choi Chul-joo, a contemporary art critic
 

 

'미술평론' 카테고리의 다른 글

미술평론가 최철주|현대미술평론, 현대미술가평론, 현대미술작품평론: 최철주 욕망 개념 추상 팝 아트는 타자의 욕망 예술의 추상 개념적 접근 방식과 팝 아트의 추상 디자인 형태 및 실재 이미지를 결합한다. 이것은 그의 욕망 개념, 즉 현대 미술이 등장하는데, 형이상학적 철학적 빛에서 강조된 언어적 의미의 개념과 충돌하는 그림이 인공 조명으로 극적인 사건 이미지를 연출한다./ 현대미술가 및 현대개념추상화가의 개념추상 미술작품평론 디자인 프로세스 : 현대개념추  (2) 2025.06.06
미술평론 뉴스-신작읽기/ Art Review News- Reading New Works: 현대미술 회화 디자인 [14] 개념적 의미 구조로서 욕망 개념의 추상화 디자인 프로세스, The artwork posted on Facebook: Modern Art Artist Louis Choi Chul-joo Conceptual Abstract Work Criticism: Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Con  (2) 2025.06.03
미술평론 뉴스-신작읽기/ Art Review News- Reading New Works: 현대미술 회화 디자인 [13] 개념적 의미 구조로서 욕망 개념의 추상화 디자인 프로세스, The artwork posted on Facebook: Modern Art Artist Louis Choi Chul-joo Conceptual Abstract Work Criticism: Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Con  (2) 2025.05.20
현대 화가 최철주|현대미술평론 현대미술화가평론 현대미술추상화가작품평론 [15] Modern Art Painter Choi Chul-joo | Contemporary Art Artist Louis Choi Chul-joo's abstract art design is a new art movement in abstract art that approaches images of events and performances in real life by abstra  (5) 2025.05.13
미술평론 뉴스-신작읽기/ Art Review News- Reading New Works: 현대미술 회화 디자인 [12] 개념적 의미 구조로서 욕망 개념의 추상화 디자인 프로세스, The artwork posted on Facebook: Modern Art Artist Louis Choi Chul-joo Conceptual Abstract Work Criticism: Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Con  (1) 2025.04.17