미술평론 뉴스-신작읽기/ Art Review News- Reading New Works: 현대미술 회화 디자인: 개념적 의미 구조로서 욕망 개념을 추상화한 디자인된 현대미술 추상화 The artwork posted on Facebook: 추상 화가 루이 최철주 Louis Choi Chul-joo <morning glory outside the window 2023-1> 카툰을 욕망 개념으로 한 사실적 추상화 디자인 평론
Louis Choi chuljoo's "morning glory woman" Exhibition poster An image of desire based on the cartoon review concept as an object ɑ of the concept of desire, 20230704~20230714 Haeundae-gu Office Gallery, Busan.
<morning glory window p103>은 나팔꽃의 실재를 의미하는 왜상(anamorphosis)적 이미지로 생성된 이미지를 가역적 빛의 음영으로 카툰 만평을 개념으로 한 배반적 개념미술로서릐 욕망 개념 추상화 다. 이것은 현대 욕망 개념으로 한 사실적 추상화의 방법론을 제시하는 현대 미술 운동이다.
부산(해운대구청 갤러리)에서 한국 화가 & 추상화가 루이 최철주 <나팔꽃 윈도우>개인전 관련 현대미술 추상화 작품으로 한 포스터를 제작하여서 이것을 욕망적 의미 구조로서 이미지를 디자인 즉 회화의 전시 포스터 이미지를 기호화한 현대 추상화 한다. 또한 그 추상화를 카툰 만평 이미지로 구성하여서서 욕망 개념의 추상화 <a morning glory outside the window 2023-1>을 출현한다.
Louis Choi Chuljoo, morning glory outside the window 2023-1, 151X178cm, acrylic
비사실적 실재의 형상을 가역적 빛으로 생성된 의미 공간에서 보이는 형상의 의미를 그려낸 오브제(morning glory outside the window 2023-1)은 타자의 욕망을 시간성에 감춘 이미지를 가역적 빛의 음영으로 의미를 구조화하여서 그 오브제를 실제 형상으로 가역할 수 있는 추상 공간을 의미화하고 형상의 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 개념적 추상의 의미 즉 거울속의 이미지는 카툰 만평의 가상적인 비실재 이미지로서 타자의 무의식적 욕망의 자리를 드러낸 추상적 욕망 개념 이미지로서의 추상화 (나팔꽃 p103) 이다.
대미술 회화 디자인: 의미 구조로서 형상 이미지를 기호화한 오브제 디자인 = Louis, morning glory p103, a hand-painted picture on a computer, 2023
현대미술 회화 디자인: 의미 구조로서 형상 이미지를 기호화한 오브제 디자인 = Louis, morning glory p26-2-1, a hand-painted picture on a computer, 2022
개념 미술로 한 <morning glory p26-2-1>은 전시 포스터 의미로서의 라캉적 특정효과가 발생하는 회화의 추상적 영역은 풍경속에서 응시적으로 기능하는 타자의 욕망을 순간적으로 볼 수있는 이미지다.
이것은 회화에서 나팔꽃이라는 일관된 의미로 보이게 있는 왜상적 평면성이다. 그 나팔꽃은 거울에 비친 실재(le réel)와 동일하지만 배경의 형상은 동일하지 않다. 이것은 구상적 형태로서 동일한 의미의 구조로 한 비실재의 사실적 형상을 개념적 의미 구조로서 추상이지만 그 형상이 다른 동일한 의미로서의 추상화는 유사한 색깔과 크기가 다른 사상적 비형상의 존재로서 실재하는 비사실적이기 때문이다.
그 존재는 실제 가역할 수 있는 형상으로서 추상 공간을 정의하고 그 형상이 가역적 빛의 음영으로 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 전시 포스터 개념 미술의 추상화 의미를 말한다.
2023 <나팔꽃 윈도우> 부산 전시추상화 포스터작품 & 현대미술 작품: 욕망 개념으로서의 오브제와 카툰 만평을 개념으로 한 사실적 추상화한 현대 추상화가 루이 최철주 욕망 개념 미술 추상화: <나팔꽃 p103-1-드라마>
2023 <나팔꽃 윈도우> 부산 전시추상화 포스터작품 & 현대미술 작품: 욕망 개념으로서의 오브제와 카툰 만평을 개념으로 한 사실적 추상화한 현대 추상화가 루이 최철주 욕망 개념 미술 추상화: <나팔꽃 p103-2-폭동>
2023 <나팔꽃 윈도우> 부산 전시추상화 포스터작품 & 현대미술 작품: 욕망 개념으로서의 오브제와 카툰 만평을 개념으로 한 사실적 추상화한 현대 추상화가 루이 최철주 욕망 개념 미술 추상화: <나팔꽃 p103-3-재난>
2023 <나팔꽃 윈도우> 부산 전시추상화 포스터작품 & 현대미술 작품: 욕망 개념으로서의 오브제와 카툰 만평을 개념으로 한 사실적 추상화한 현대 추상화가 루이 최철주 욕망 개념 미술 추상화: <나팔꽃 p103-4-전쟁>
욕망 개념 이미지로서 오브제ɑ<morning glory window>로서 추상적 오브제를 재현하는 원근법적 시각체계의 기학적 도식에서는 시각체계는 은폐하고 있으나, 무의식에서 드러난 욕망적 관점의 순간적인 응시로 보이는오브제다. 이것은 사건과 공연 이미지를 욕망 개념으로 한 사실적 추상화다.
회화로서 <morning glory woman>은 일반성을 벗어나 예술성을 획득하고자 타자의 억압된 무의식에서 드러난 욕망을 통해 표출된 왜상적 이미지를 디자인으로 형성하고 존재로서 오브제를 생성하여서 타자의 무의식적 욕망에서 드러낸 환상적 이미지로서 드라마, 재난, 폭동 그리고 전쟁의 순간적 왜곡된 이미지를 의미적 구조으로 한 예술성을 드러내는 것이다.
추상화 <morning glory woman>은 타인의 욕망의 그림자 이미지를 감추고 싶은 욕망의 개념을 반복하며 가역적 빛의 시간성과 중첩되는 욕망의 이미지를 수집한다.
<morning glory outside the window 2023-1>에서는 나팔꽃을 배경으로 춤을 추는 사람이 작은 기둥처럼 겹쳐져 이밎의 음영처럼 욕망을 가리고 숨깁니다.
그 음영에 대해 가역적인 시간 민감성을 부여하여 타인의 욕망이 되고, 빛의 이미지가 겹치지 않도록 현상적인 위치를 설정하는 효과가 있습니다.
루이 최철주의 <morning glory outside the window 2023-1>은 시간적 빛을 흡수해 이미지 표면의 상징적 표상을 제거합니다.
이렇게 해서 욕망의 이미지를 만들어 내고 가역적인 빛에 가려져 그림자 속에 있는 욕망의 개념을 드러낸다.
"morning glory window" repeats the concept of desire to cover the shadow image of others' desires and collects images of desire in which external light overlaps with timeliness.
In "morning glory outside the window 2023-1", a person dancing against the backdrop of morning glory overlaps like a small pillar to cover and hide the shade.
It gives reversible time sensitivity to shades, becoming the desire of others, and has the effect of setting phenomenal positions so that images of light do not overlap.
Louis Choi Chul-joo's "morning glory outside the window 2023-1" absorbs temporal light and removes symbolic representation on the image surface.
In this way, it creates an image of desire and is obscured by reversible light, leading to the concept of desire in the shadow.
The image of the morning glory and the dancer is abstracted into a realistic image that recognizes the reality subordinated to the gap as the concept of desire and is objectified by the moment of desire.
Combined with images of reality with reversible light, including a desire for abstraction.
The image of desire repeats the process of directly acquiring the concept of the aesthetic structure of the real world that is subordinate to the concept, a reality that embodies the abstraction of desire as an event and facilitates performance.
The fact that the concept of desire cannot overlap with the image of reality is that factual abstraction is a treacherous conceptual art.
Abstracted realistic concepts reveal realistic figures similar to reality, but they momentarily pause space-time with the light of a conceptualized landscape like clouds.
Abstracting from the back of the morning glory landscape undermines timeliness, realizes the past time-adjusted traces of desire and the present overlapping landscape of color, and transfers images of desire into the painting.
It also doesn't represent the symbolic ideas abstracted from the image in a hidden form of color, but it gathers the image in shades of light in several directions.
In this way, the painting becomes a desire concept as a result of desire, dismantling abstract images interacting in real space
It shows a differentiated impression with a realistic abstraction that transforms the situation of desire in abstraction into a real world.
It shows aesthetic value by shading bright and dark parts in a distorted landscape and drawing a desireful meaning with a realistic expression.
Louis Choi's painting recreates the image of desire of the past time and combines the color of light with time.
It sculpts concepts into images of desire with reversible colors of light that stop with images that contrast with timeliness.
Desire concept superimposes abstractions on morning glory and bamboo forests with dual landscapes, leaving fragmented real space in the gaps of light without disassembling and unifying symbolic images, and then repeatedly portraying reality over the present representation and the gap in between.
In this way, he creates a gap of desire and repeats the image of desire in the gap of reality, although the world that does not change is meaningless. And the dual semantic structure abstracts the unchanged reality by adding desire in the shadow to the image of the missing reality. / Writing. Art critic Choi Chul-joo (Doctor of design)
현대미술평론가 최철주 (추상화가 & 문화디자인박사)
미술평론 뉴스-신작읽기/ Art Review News- Reading New Works: 현대미술 회화 디자인: 개념적 의미 구조로서 욕망 개념을 추상화한 디자인된 현대미술 추상화 The artwork posted on Facebook: 추상 화가 루이 최철주 Louis Choi Chul-joo <morning glory outside the window 2023-1> 카툰을 욕망 개념으로 한 사실적 추상화 디자인 평론