미술평론가 최철주|Contemporary and Modern Art Criticism [1] : Contemporary art review & artist artwork criticism / Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Art Review of Contemporary painting Artwork & Modern Art criticism example [21] Contemporary Artwork Critic Louis Choi's art criticism: Contemporary artist review: Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Art criticism of Contemporary painting Artwork & Modern Artist Artwork Design criticism: Contemporary Artwork Critic Louis Choi's art criticism published on Facebook: Gaetano Bellei <Windy Day (Un déa ventoso)> =
It seems that the imagination in which the existenGaetano Bellei ce of metaphorical imagination is represented as an image in the symbolic structure is imaginatively structured in the real image that cannot be symbolized in the symbolic order, so that the misconception of reality about perception can be shadowed in reality as an imaginary metaphor.
바람이 부는 날 Un día ventoso
배경은 이탈리아 아케이드 구조의 바실리카와 로마네스크 양식의 둥근 천장의 돔(Dome)과 같은 성당을 오르는 계단과 근경의 벽면이다. 이러한 성당은 다빈치 스타일로 시작된 수학적 비율로 그려진 고전적인 이탈리아 매너리즘적 구도다.
Gaetano Bellei는 아름다운 두 여인을 드라마풍의 동적인 구성을 하여서 지오반니 볼디니(Giovanni Boldini)처럼 섬세하고 유연한 형태로 녹색과 적색으로 대비하여서 사실적으로 <바람이 부는 날>을 그려 보인다.
여기서 그는 교회에 예속된 종교화로 고착된 이탈리아 회화의 벽면에 선 두 여인을 실제화의 바람에 휘날리는 화려한 색 반(色斑) 효과를 역동적으로 추가한다.
이렇게 바람부는 날에 두 여인을 형상의 주체로 실제화한다. 그 형상에서 두 여인이 행복한 의미로 보이도록 배경의 성당을 벽면화하여서 두 여인과 어울리게 형상을 서로 맞춘다.
이것은 사실적 이미지로 전체의 형상을 시간성에 따르게 하려고 그는 시간성에 맞춘 두 여인의 이미지를 그 시간성에 정지된 공간의 형상에 어울리는 나뭇잎을 넣어서 맞추려고 한다.
따라서 그는 공간에 바람을 불어서 조형적 의미로 한 형상을 그 바람이 만든 음영적 이미지로 전이한다.
이렇게 그는 알수없는 배경의 성당 이미지와 배반된 이면을 바람에 날아가는 나뭇잎과 동일시하여서 두 여인을 행복한 이미지로 보인다. 이것은 이탈리아의 종교적 배경과 두 여인의 실제적 현상으로써 이탈리아 여인을 상상계에서 보이지 않는 실재의 이미지로 표출한다.
상상계에서 보이는 실재의 은유로서의 두 여인의 그림은 모방성의 범주에서 근대까지의 회화가 종교적 관습에서 수용할 수 있는 사회적 제약(制約)이었다.
따라서 두 여인의 형상적 실체를 감추고 신화의 이야기에 근거로한 허상으로 상징화된다. 즉 상상계에서 사회적으로 금기된 여인의 그림은 이탈리아의 종교적 상징적 의미를 갖지만 형태적 실재 이미지로서의 바람 효과를 보인다.
사회적 금기로 한 예술과 비예술의 차이는 종교적 존재와 비존재에 따른 타자의 욕망을 드러낸 미적 가치다. 이것은 시간성에 따른 현대에서 형상의 이미지의 실재로서의 존재의 유의미의 구조로 전이된다.
이탈리아 회화 <바람이 부는 날>은 두 여인의 이미지를 시간성에 따른 실제적 이미지다. 이것은 종교적인 배경을 나뭇잎과 같은 선형적으로 이탈리아 낭만주의 스타일을 단면화하여서 사실적 페미니즘의 여성성을 구조화한다.
그는 실재 모델로한 르네상스 회화의 원근법적 이상미와 대립하는 바로크적 형식으로써 두 여인을 독창적인 미적 매너리즘으로 구성한다. 즉 고전적 의상을 입고 있는 두 여인을 향해서 바람을 넣어서 불규칙적인 낙엽으로 한 자연주의적 장식을 고착한다.
그리고 녹색과 적색의 밝은 색채 광선의 효과를 보이는 태양 빛에 비친 색채현상의 효과로써 장식적 고전성을 타자의 욕망으로써 또 다른 실제의 현상적 이미지로 귀결한다.
여기서 현상적 이미지로서의 실재는 두 여인의 이미지를 실재의 은유 형태로서 허상적 기호의 의미로 고착시킨다.
따라서 그는 공간에 자연적 바람에 나뭇잎을 불러 넣어서 빛으로 분해된 색깔의 음영을 공간속에 포치한다.
성당으로 가는 계단과 근경의 무의미한 벽면이 타자의 욕망으로서 두 여인의 행복한 형상속에 귀착될때 그림은 정지한다.
정지된 형상의 이미지에 그는 시간성을 대신하는 동적인 바람을 타자의 행복으로 보이도록 두 여인의 얼굴에 빛으로 자리한다.
그리고 두 여인의 손으로 움쳐진 옷자락의 주름에 생성된 색반 효과를 묘출하여서 바람이 세게 불어오고 있음을 보이는 것과 그 바람을 마주하는 타자의 욕망을 이원적으로 풀이하여서 실제의 미적 가치를 이룬다.
그는 두 여인 얼굴은 볼디니(Giovanni Boldini)의 <샤를막스 부인의 초상((Portrait de Mme Chales Max)>처럼 동적인 순간에 역동적인 옷자락과 그 옷자락을 손으로 움쳐지고 있는 얼굴의 표정을 유려한 색반으로 고착하는 이탈리아 근대 회화의 정형을 행복한 인상으로 실제화한다.
두 여인이 은유성을 띠면서 실재를 재현한 가상적 이미지로서의 바람이 출현하여서 실재의 존재가 두 여인에게 행복을 지시한다.
상징적 구조 속에서 은유적 상상력의 존재가 이미지로 표현되는 상상력은 상징적 순서로 상징될 수 없는 현실 이미지 속에서 상상적으로 구성되어 인식에 대한 현실의 오개념을 상상적 은유로 현실에 그림자를 드리울 수 있는 것으로 보인다.
Gaetano Bellei (1857-1922), "Un día ventoso
Louis Choi Chuljoo's Art criticism: It seems that the imagination in which the existenGaetano Bellei ce of metaphorical imagination is represented as an image in the symbolic structure is imaginatively structured in the real image that cannot be symbolized in the symbolic order, so that the misconception of reality about perception can be shadowed in reality as an imaginary metaphor.
"Windy Day (Un déa ventoso)“
The backdrop is a basilica of Italian arcade architecture and a wall of a long-distance view and stairs to climb the cathedral, such as a dome with a Romanesque ceiling. These cathedrals are classical Italian mannerist compositions, drawn in mathematical proportions that began in the style of da Vinci.
Gaetano Bellei creates a dramatic dynamic composition of two beautiful women to realistically portray "A Windy Day" in contrast to green and red in a delicate and flexible form like Giovanni Boldini.
Here, he dynamically adds the effect of the two women standing on the walls of Italian painting fixed by religious paintings subordinated to the church, in which the colorful colors that fly in the wind of the realization are smeared.
On a windy day like this, the two women are embodied as the subjects of the image. In order to match the two women in such a shape to a happy meaning, the two women are surrounded by walls in the background cathedral.
This is a realistic image, and in order to make the overall shape follow the temporality, he tries to fit the image of two women in the temporality by putting leaves that match the shape of the stationary space.
Therefore, he blows the wind into the space and transfers the shape in a formative sense to the shadow image created by the wind.
In this way, he identifies the two women from an unknown background with the leaves flying in the wind, giving them a happy image. This is the religious background of Italy and the actual phenomenon of the two women, which expresses the Italian woman as an invisible image of reality in the imagination.
The paintings of the two women as metaphors of reality seen in the imagination were social constraints that could be accepted as paintings from the category of imitation to modern times in religious customs.
Therefore, the figurative reality of the two women is concealed and symbolized as an illusion based on a mythical story. In other words, a painting of a woman who is socially forbidden in imagination has an Italian religious symbolic meaning but shows the effect of wind as a morphological reality image.
The difference between art and non-art, which is a social taboo, is an aesthetic value that reveals the desires of others according to their religion and non-existence. This is a transition from contemporary time to a meaningful existence structure as a real being called an image of a shape depending on time.
The Italian painting "A Windy Day" is a real image of two women according to temporality. It structures the femininity of realistic feminism by linearly cross-sectionalizing the Italian romantic style as a leaf against a religious background.
He builds two women with original aesthetic mannerisms in a Baroque style, which opposes the perspective ideals of Renaissance painting, as real models. In other words, he blows air towards the two women in classical costumes to fix them with naturalistic decorations made up of irregular leaves.
And as the effect of color phenomena reflected in the sun's light, which shows the effects of bright colored rays of green and red, decorative classicality results in another real phenomenal image as the desire of the other.
Here, reality as a phenomenal image fixes the images of the two women as metaphors of reality as the meaning of virtual symbols.
So he brings the leaves into the space with the natural wind and places the shades of the color broken by the light in the space.
The painting stops as the meaningless walls close to the steps to the cathedral are captured in the happy images of the two women as the desires of others.
In the still image, light is placed on the faces of the two women, making the dynamic wind that replaces temporality appear as the happiness of the other.
In addition, by drawing out the colorant effect created on the wrinkles of the hem of the two women's hands, it shows that the wind is blowing hard and the desire of the other facing the wind is interpreted in two ways to achieve real aesthetic value.
Like Giovanni Boldini's Portrait of Madame de Mme Chales Max, the two women's faces, he embodies the form of Italian modern painting, which fixes the dynamic hem and the expression of the face that is being moved by the hand with a colorful chroma in a dynamic moment.
As the two women are metaphorical, a wind as a virtual image that reproduces reality emerges, and the existence of reality directs happiness to the two women.
It seems that the imagination in which the existence of metaphorical imagination is represented as an image in the symbolic structure is imaginatively structured in the real image that cannot be symbolized in the symbolic order, so that the misconception of reality about perception can be shadowed in reality as an imaginary metaphor./ Writing. Art critic Choi Chul-joo (Doctor of Cultural Design)