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미술평론

미술평론가 최철주|현대미술평론 현대미술가평론 현대미술작품평론 Contemporary artwork criticism and Modern Art Criticism [4] 현대 개념 미술평론: 한국화 추상화 작품 <morning glory 2022-d-bling bling> 디자인..

by 루이 최 2023. 12. 23.

미술평론가 최철주|현대미술평론 현대미술가평론 현대미술작품평론 Contemporary artwork criticism and Modern Art Criticism [4] Contemporary art review & artist artwork criticism / Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Art Review of Contemporary painting Artwork & Modern Art criticism example [18] Contemporary Artwork Critic Louis Choi's art criticism: Art Criticism Pop Art Abstraction:  Korean Abstract Painting <Morning Glory 2022-d-bling bling> Cartoonist Painting Design Criticism

현대 개념 미술평론: 한국화 추상화 작품 <morning glory 2022-d-bling bling> 디자인 평론

 

New York Exhibition: Louis Chul-joo Choi's "morning glory": Exhibition of Louis's "morning glory" with the image of desire's object, 20220308~20220310 Yeomyeong Hall, New York.

 

 

팝아트 개념 추상화로서 <morning glory>는 나팔꽃의 실재를 의미하는 왜상(anamorphosis)적 이미지로 생성된 이미지를 수작업으로써 배면이 비춰지는 교직된 천의 형태에 그리진 욕망 개념 오브제다 즉 루이 최철주 <morning glory>의 개념미술은 최철주의 욕망 추상미술이론에 귀속된 추상적 관념이다. 따라서 타자의 욕망을 주제로 한 비실재로서 실제적 조형성의 흔적과 가역적 빛의 음영으로 개념을 추상하는 미술이다.

 

그리고 추상 화가 루이 최철주 <morning glory>은 현대미술 카툰 개념 추상화로 한 디자인 컨셉으로 제작하여서 이것을 욕망 의미 구조의 형상으로 디자인한다 즉 회화로서 개념 추상 이미지를 기호화한 현대 개념미술 추상화다.

 

루이 최철주 <나팔꽃> 뉴욕 전시에 그려진 실재의 욕망 개념미술 추상화 : <morning glory 2022-d-bling bling> Louis chul joo Choi, morning glory 2022-d-bling bling, 131X166cm, acrylic and composite materials on cloth, 2022

 

 

개념적 의미 구조로서 형상 이미지: 이미지를 오브제로 디자인한 욕망 개념의 오브제<morning glory 2022-d-bling bling>는 비실재의 개념미술 이미지 <morning glory 2020 p26-01> 화폭에 가역적 빛의 음영으로 연쇄하여서 실재 나팔꽃의 실재 개념미술 이미지다. 이것은 < Kim Yon-ja's bling bling 3>에서 전이한 <morning glory 2022-d-bling bling>을 의미하며 비실재의 사실적 이미지를 가역적 빛으로서 왜상(anamorphosis)적 이미지로 수작업으로 그리진 욕망 이미지의 오브제다.

 

그 오브제의 형상은 현대미술 추상화 작품의 디자인 컨셉으로 한 <morning glory>에 가역적 빛의 음영을 중첩해 그려서 이것을 라캉적 의미 구조로서 형상의 디자인 즉 추상화 이미지로서 < morning glory 2022 -d-bling bling>으로 기호화하여서 연쇄한 현대 개념미술 작품으로서 실재의 자리를 대리하는 추상화 다. 

 

Louis Chul-joo Choi, morning glory 2022 p77-6, a hand-painted picture on a computer

 

 

현대 미술평론가 & 개념미술가 최철주의 현대 욕망 개념미술은 초기 개념미술의 개념으로 한 회화성의 복귀다.

여기서의 회화성은 실재의 자리를 대리하는 욕망적 만평 이미지로서의 추상화를 생성하는 개념미술이다. 

따라서 <morning glory 2022-d bling bling>은 그의 현대 개념미술은 시사만평처럼 현상적 이미지를 비판하지만 회화성으로 비실재적 이미지<morning glory 2020 p26-01>의 의미적 가치를 말한다. 그리고 비실재의 사실적 이미지<Kim Yon-ja's bling bling 3>을 개념미술로 한 실재의 비사실적 이미지 추상화 <morning glory>로 전이한다.

 

이것은 수학적 개념과 철학적으로 의미화한 언어적 해석을 넘어서 사건의 현장 사진을 만평으로 비판적 시각과 라캉적 회화의 삶적 가치를 교합시킨다. 여기서 라캉적 회화는 임의적인 철학성보다는 타자의 욕망을 응시로서 순간적으로 이성적 지각할 수 있는 회화성을 말한다. (ACN ・ 2022. 4. 20. / 유아로서 병아리가 본 타자의 욕망 <나팔꽃> New York Exhibition 뉴욕 전시 도슨트1)

 

따라서 이성적 회화성에서 시간성에 따른 왜상적 배경을 타자의 욕망으로 경험할 수 있도록 나팔꽃 형상의 틀을 객관적 실재와 표상적 개념미술과는 차이가 있다. 그 오브제는 상징계에서 전이된 실재에서 분리된 욕망 개념 이미지로서의 오브제를 실재의 자리로 하고 있기 때문이다. 

 

루이 최철주 <나팔꽃> 뉴욕 전시에 그려진 실재의 개념미술 추상화 : 개념미술 미술가 작품 :Louis Choi Chul-joo, morning glory p77-7, a hand-painted picture on a computer 만화뉴스 만평을 개념 미술가 작품으로 재해석한 현대미술 추상화 개념만평

 

 

욕망 개념 이미지의 오브제<루이 최철주 뉴욕 전시 나팔꽃 추상화 p77-7>로서 추상적 표상 이미지 오브제를 재현하는 음영적 도식으로 시각체계는 은폐하고 있으나, 무의식에서 드러난 욕망적 관점의 가역적 빛의 음영에서 드러난 비사실적 형상을 순간적인 응시로서 보이는 욕망 이미지로서 추상한 오브제.

그 추상에 감춰진 욕망 이미지의 오브제는 일반성을 벗어나 예술성을 획득하고자 타자의 억압된 무의식에서 드러난 욕망을 통해 표출된 왜상적 이미지를 라캉적 디자인으로 형성하고 타자의 욕망을 존재로서의 욕망 오브제를 생성하여서 타자의 무의식적 욕망에서 드러낸 비사실적 이미지가 순간적 왜곡된 타자의 욕망적 이미지를 의미적 구조으로 실재의 비사실적 추상화의 개념 미술성을 드러낸다

 

이것은 루이 최철주 뉴욕 전시에서 포스터 이미지에 의미가 미출현하는 라캉의 환상공식($◇ɑ)의 소쉬르 연산식에 대입하여서 <나팔꽃>이 상상하는 타자의 욕망을 쾌락과 성적충동의 만족(Jouissance)과 함께 배경의 또 다른 나팔꽃을 잡으려는 빗금친 기의(s(ɑ/))에서 분열된 주체($◇D)는 거세(castration)에 도달한다. 이것은 시각체계에서 보이는 나팔꽃이 상상하는 비일관성을 음영으로 은폐한 나팔꽃을 스크린으로 한 이미지를 보인다. (ACN ・ 2021. 12. 29. 0:01 라캉의 환상공식($◇ɑ)

 

현대미술 추상화 작품<나팔꽃 추상화 p77-7>로서 개념 미술의 추상적 의미는 풍습의 변화 대상으로 나팔꽃을 추상화로 그리는 것은 하나의 대상으로 보이는 또 다른 문화 공간의 단면적 이미지로서 나팔꽃 음영에 감춰진 병아리가 닭으로 오인한 유아적 존재를 드러낸다. 

이것은 추상적 공간에서 보이지 않는 작은 조각으로 그려진 대상(루이 최철주 2022 뉴욕 전시 나팔꽃 추상화)로서 타자의 욕망을 나팔꽃 배경에 감추고 실재는 <나팔꽃> 배경의 음영속에 오브제가 중첩된다.

여기서 <나팔꽃>의 배경에 감추어진 오브제는 타자의 욕망으로서의 작은 조각이다. 그 조각의 형상이 실제로 바꾸는 기표적 의중 운동을 통해서 가역된 실제 공간을 추상한다. 

그 공간은 가역적 빛의 음영으로 형성된 비재현적 이미지라고 가정할 때 실재는 상사적으로 실재를 재현한 추상적이고 가상적 이미지로 존재한다.

 

Louis Choi Chul-joo, <Kim Yon-ja's bling bling 3>, a hand-painted picture on a computer / 현대미술 회화 디자인: 개념적 의미 구조로서 형상 이미지를 기호화한 오브제 디자인 (개념만평 만화뉴스 기사등록: ACN ・ 2020. 5. 20. 1:37 )

 

 

개념적 의미 구조로서 추상 이미지 디자인: 이미지를 오브제로 디자인한 욕망의 오브제<morning glory>는 나팔꽃의 실재를 의미하는 왜상(anamorphosis)적 이미지로 생성된 이미지를 수작업으로 디자인한 배면이 비춰지는 교직된 천의 형태에 그리진 욕망 이미지의 오브제다.

Louis Choi Chul-joo, morning glory p77-10, a hand-painted picture on a computer

 

그 오브제의 형상은 뉴욕(Flushing Town Hall & Yeomyeong Hall)에서 루이 2022년 <나팔꽃>개인전 관련 현대미술 추상화 작품으로서 디자인 컨셉으로 한 100개의 포스터<morning glory poster>와 연관된 이미지를 디자인하여서 이것을 라캉적 의미 구조로서 형상의 디자인 즉 회화의 전시 이미지를 기호화하여서 연쇄한 현대 개념미술으로 추상화했다. 그 추상화들은 형상을 보고서 차이를 구별할수록 한쪽 방향으로 그 형상들을 이해하기 때문에 이면(裏面)의 의미를 구상한다. 그 형상들이 달라도 동일한 의미를 말할때 그것은 기호적 구조로서 유사한 색깔과 크기의 추상이다. 즉 구상적 형태로서 동일한 의미의 구조로 한 비실재의 사실적 형상을 개념적 의미 구조로서 추상 화다.

따라서 형상이 다른 동일한 의미로서의 추상 화는 유사한 색깔과 크기가 다른 사상적 비형상의 존재로서 실재하는 비사실다.

 

카툰으로 한 욕망 개념미술 나팔꽃 추상화 작품 : Choi Chul-joo, <Kim Yon-ja's bling bling 1>, a hand-painted picture on a computer, 2021

 

 

비사실적 실재의 형상을 가역적 빛으로 생성된 의미 공간에서 보이는 형상의 의미를 그려낸 오브제(루이 최철주 2022 뉴욕 전시 나팔꽃 추상화 블링블링)은 타자의 욕망을 시간성에 감춘 이미지를 가역적 빛의 음영으로 의미를 구조화하여서 그 오브제를 실제 형상으로 가역할 수 있는 추상 공간을 의미화하고 형상의 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 개념적 추상의 의미 즉 거울속의 이미지는 가상적인 비실재의 이미지로서 타자의 무의식적 욕망의 자리를 카툰으로 한 욕망을 드러낸 추상적 이미지의 오브제를 보인다.

개념미술가 최철주의 추상화 디자인은 초기 개념미술의 개념으로 한 회화성의 복귀다. 즉 회화 작품으로 생성하는 사실적 개념미술 디자인이다. 따라서 그의 현대 개념미술은 시사만평처럼 현상적 이미지를 비판하지만 사실적 회화성으로 디자인적 가치를 말하고 추상한다.

 

2022 <나팔꽃> 뉴욕 전시/전시작품 & 현대미술 작품: 욕망으로 한 만평 개념의 이미지로서 현대 추상화가 루이 최철주 개념 미술 추상화: <morning glory 2022-d-bling bling>

 

 

개념 미술의 나팔꽃 블링 블링 의미로서의 이미지의 욕망적 특정효과가 발생하는 회화의 추상적 영역은 풍경속에서 응시적으로 기능하는 타자의 욕망을 순간적으로 볼 수있는 이미지다. 

이것은 회화에서 나팔꽃이라는 일관된 의미로 보이게 있는 왜상적 평면성이다. 그 나팔꽃은 거울에 비친 실재(le réel)와 동일하지만 배경의 형상은 동일하지 않다. 이것은 구상적 형태로서 동일한 의미의 구조로 한 비실재의 사실적 형상을 개념적 의미 구조로서 추상이지만 그 형상이 다른 동일한 의미로서의 추상화는 유사한 색깔과 크기가 다른 사상적 비형상의 존재로서 실재하는 비사실적이기 때문이다.

그 존재는 실제 가역할 수 있는 형상으로서 추상 공간을 정의하고 그 형상이 가역적 빛의 음영으로 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 개념 미술의 추상화 의미를 말한다.

 

추상화 의미의 현상적 자리를 포스터로 대신한 라캉적 개념미술 추상화는 형상의 자리를 구별할 수 있어서 그 형상을 해석하는 이면(裏面)의 의미를 구상한다. 그 형상은 다른 의미를 말하려고 사상적 구조로 한 그 의미와 유사한 색깔과 크기의 추상하지만 상상계에서 개념 미술의 추상적 의미는 실재와의 동일시하여서 외형적으로 오브제의 이미지와 추상적 의미를 동일한 주체로써 오브제의 이미지와 동일시되면서 내적으로 주체는 변형된 추상적 의미를 형성한다이것은 형상의 추상적 의미를 가리키며, 그 형상은 실제 가역할 수 있는 추상적 공간을 정의하고 그 형상의 실제 변화된 움직임에 의해서 변화된 형상이 음영으로 가려지는 추상된 형상의 디자인적 의미를 가리킨다.

그것은 원근법적 시각체계의 기학적 도식에서는 시각체계가 은폐된 가역적 빛으로 한 음영의 자리를 만들어냄으로서 무의식에서 드러난 타자의 욕망적 관점에서 각각이 다른 순간적인 응시로서의 욕망 오브제가 추상된다.

 

<Kim Yon-ja's bling bling 2> 원근법적 시각체계의 '블링 블링'이 '나팔꽃'을 배경으로 구조화되어서 '나팔꽃'에서의 주체가 실재과 구별된 가역적 빛의 음영에 사라진다. 

그 추상화된 <morning glory 2022-d-bling bling> 형상은 거울에 비친 동일한 오브제가 아닌 다른 오브제의 실재를 드러냄으로써 드러나지 않는 실재로서 상징성에서 전이되어진 실재의 또 다른 추상화로서의 오브제로 보인다

 

추상된 그 오브제는 타자의 욕망으로 한 오브제로서 분명히 거울에 비쳐진 오브제로 드러나지 않고 가역적 빛의 음영으로 은폐되었으며 거울에 드러난 또 다른 욕망 오브제를 봄으로써 그림을 보는 자의 실재는 부재한다다만 그 그림을 그린 이가 타자를 대신한다. / 글. 현대미술평론가 최철주 (문화디자인박사)     

 

 

New York Exhibition: Louis Chul-joo Choi's "morning glory": Exhibition of Louis's "morning glory" with the image of desire's object and Picasso's Anamorphosis, 20220308~20220310 Yeomyeong Hall, New York.

 

 

As an abstraction of the concept of pop art, "morning glory" refers to the reality of morning glory as a concept of desire, and is an image object of desire reflected on the back by drawing an image made in a practical form. Therefore, it is an unrealistic abstraction of the concept of desire with realistic formative traces and reversible shades of light on the subject of the desire of others.

In addition, abstract painter Louis Choi Chul-joo "morning glory" produces design concepts based on the conceptual abstraction of contemporary art and designs them in the form of a semantic structure of desire. In other words, it is a contemporary art conceptual art abstraction that realistically symbolizes the abstract image of painting.

 

Louis chul joo Choi, morning glory 2022-d-bling bling, 131X166cm, acrylic and composite materials on cloth, 2022

 

 

As a conceptual semantic structure, the shape image is an object of desire <morning glory 2022-d-bling bling> that designs the image as an object of the subject. The object is a real conceptual art image of morning glory 2020 p26-01 as a real desire object by repeating the drawing of the non-real conceptual art image <morning glory 2020 p26-01> in a reversible shade of light on the canvas. This means the morning glory 2022-d-bling bling transferred from Kim Yon-ja's bling bling 3 and is an object of desire drawn from the realistic image of non-real life as reversible light with an image of a structure that is out of shape.

 

The object's shape is an abstraction that represents the place of reality as a modern conceptual art work that repeats drawing by overlapping the shades of reversible light with the "morning glory" as a design concept of a modern art abstraction work, which has been converted into a desired semantic structure.

 

Louis Chul-joo Choi, morning glory 2022 p77-6, a hand-painted picture on a computer

 

 

In the shape of the subject in which the conceptual word (moi) as a symbolic image is drawn, the subject of the other realizes abstraction by indicating the place where the shape is revealed. And in that abstraction, the image of a conceptual word in a place represents the place, that is, reality.

 

 

The shape that instantly reveals the subject of the other in the shape of the subject in which the conceptual word (moi) as an image of the imagination world is drawn provides the cause of the shape that clarifies the position of the image and conceptualizes the desire of one other in the shade of reversible light.

 

 

Louis chul joo Choi, morning glory 2022-d-bling bling, 131X166cm, acrylic and composite materials on cloth, 2022

 

 

Modern conceptual art by contemporary art critic & conceptual artist Choi Chul-joo is a return to painting as a concept of early conceptual art.

Painting here is a realistic conceptual art that displays a place of reality with a poster that creates abstract paintings representing a place of reality. 

Therefore, "morning glory 2022-d bling bling" criticizes his contemporary conceptual art as a phenomenal image like cartoon review, but it refers to the semantic value of the non-realistic image "morning glory 2020 p26-01" as a painter. It then transfers the non-realistic image of Kim Yon-ja's bling bling 3 to the non-realistic abstraction of "morning glory".

This goes beyond mathematical concepts and philosophically meaningful linguistic interpretations and combines critical perspective with the life value of desire images with a full review of the scene photos of events and performances. Here, the desire image refers to the painterly nature that can instantly perceive the desire of the other rather than the arbitrary philosophy. (ACN · April 20, 2022 / The desire of the other as an infant <morning glory> New York Exhibition New York Exhibition docent 1).

 

Therefore, in rational painting, the background desire of the morning glory shape is different from the objective reality and the representational conceptual art of objects so that the distorted flat background according to temporality can be experienced with the desire of others. This is because the object exists in the place of reality separated from reality transferred from the symbolic world.

 

Louis Choi Chul-joo, morning glory p77-7-bling bling, a hand-painted picture on a computer

 

 

Desire Concept Realistic Abstract Work: Louis Choi chuljoo, morning glory p77-7-bling bling: By repeatedly applying the concept of imaginary world and desire and Choi Chul-joo's desire formula <D(I...I')d=I(D...D'i)i> to the image of the work, it acquires aesthetic value and reveals its meaning by realizing formability in the shadow of reversible light. / The meaning of the shape, which is covered by the actual changed instantaneous movement of the shape, results in linguistic abstraction. In other words, the realistic shape of the other person's desire in a momentary event is a linguistic abstraction of the same meaning. Conceptual art with morning glory and bamboo as cultural background is linguistic abstraction. The abstract creates a conceptual structure based on the shape of subsequent reality fostered by language and hides the desire of others in a momentary event. 

 

By repeatedly sketching design and applying Choi Chuljoo's desire formula "D(I...I')d=I(D...D'i)i" to the conceptual image of desire, it instantly acquires aesthetic value and reveals the meaning of abstract desire by realizing realistic formability in the shadow of reversible light at that moment. / The abstract meaning of the shape in which the actual changed instantaneous desire shape is hidden by the reversible movement of light results in linguistic abstraction. In other words, it is verbal abstraction with the same meaning as a realistic form of the other person's desire in a momentary event or performance scene. Choi Chul-joo's conceptual art with morning glory and bamboo as the background of cultural abstraction is the linguistic abstraction of images. The abstraction creates a conceptual structure based on the shape of reality after the meaning fostered by language and hides the abstract desire of others in momentary events and performance scenes.

 

Louis Choi Chul-joo, Poster: morning glory p77-7, a hand-painted picture on a computer 

 

 

As a poster for the 2022 New York exhibition <morning glory p77-7>, the visual system is concealed with a shadow image that reproduces an abstract representation image object, but it is an abstract object that shows the non-real shape revealed in the reversible light shade of a desire point of view revealed in the unconscious as a momentary gaze.

The object hidden in abstraction forms a dwarf image expressed through the desire to acquire artistry out of generality as a desire design and creates an object that creates the other's desire as a being, revealing the conceptual artistry of non-realistic abstraction with the momentary desire image of the other's desire as a semantic structure. 

The abstract meaning of conceptual art as a modern art poster abstraction work <morning glory p77-7> is the object of change in customs, and the painting of morning glory as an abstraction is another cross-sectional image of a cultural space that appears to be an object, revealing a infant's existence in which a chick hidden in the shade of morning glory is mistaken for a chicken. 

 

This is an object drawn as a small piece that is not visible in abstract space (Louis Choi Chul-joo 2022 New York Exhibition morning glory Abstraction), hiding the desire of others in the background of the morning glory, and in reality, objects are overlapped in the shade of the background of "Napal Flower".

Here, the object hidden in the background of "Napal Flower" is a small piece as the desire of the other. Abstracts the real space that is reversible through the thought movement of the image that the shape of the sculpture actually changes. 

Assuming that the space is a non-complete reproducible image formed in the shadow of reversible light, reality exists in space as an abstract and virtual image that actually reproduces reality.

 

Louis Choi Chul-joo, <Kim Yon-ja's bling bling 8>, a hand-painted picture on a computer  

 

 

Abstract image design is a conceptual semantic structure, which is an object of desire to design an image as an object. An object refers to the reality of a morning glory by designing a distorted flat image as an object of desire drawn on a cloth and reflecting it on the back.

The shape of the object is an abstract work of contemporary art related to Louis Choi Chul-joo's 2022 New York "morning glory" exhibition (Flushing Town Hall & Yeomyeong Hall), and images related to 100 posters produced with design concepts were designed. 

 

The exhibition poster image of the painting was symbolized as a semantic structure of desire, drawn repeatedly, and abstracted as a realistic conceptual art. Abstraction abstracts the meaning of desire because the more the difference in shape is distinguished, the more the shape is understood in one direction. It is a realistic abstraction with similar colors and sizes as a symbolic structure when the shape refers to the same meaning. In other words, an abstraction in which a realistic form with the same semantic structure as a realistic form is a conceptual semantic structure.

 

Louis Choi Chul-joo, <Kim Yon-ja's bling bling 1>, a hand-painted picture on a computer,  

 

 

The realistic abstract object (Luis Choi Chul-joo 2022 New York Exhibition Abstraction morning glory), which depicts the meaning of the shape seen in the meaning space created by reversible light in the shape of non-real reality, means an abstract space that can be reversed into a real shape by structuring the meaning of the image that hides the desire of others in time in the shade of reversible light, and the meaning of conceptual abstraction that is hidden by the actual changed movement of the shape, the image in the mirror, shows an abstract image object in a virtual space that reveals the place of the unconscious desire of others as a virtual non-real image.

 

Conceptual artist Choi Chul-joo's abstract design, which abstracts the structure of desire, is a return to painting as a concept of early conceptual art. In other words, it is a realistic conceptual art design created by painting. Therefore, his contemporary conceptual art criticizes the phenomenal image of events and performances, like Sisa Manpyong, but speaks and abstracts design values as a realistic structure of desire with painterliness.

This is a realistic conceptual art that is treacherous to conceptual art that cannot replace painting, and it rejects the philosophical message of Joseph Kosuth, a concept born like Marcel Duchamp.

 

On the other hand, Choi Chul-joo's conceptual art abstraction design, which is based on the concept of the imaginary world, contains a message in the desire conceptual art abstraction image with current events. It combines the life value of critical perspective and desire painting with a full review of the scene photos of events and performances. This goes beyond mathematical concepts and philosophically meaningful linguistic interpretation and combines life values through critical perspective and desire conceptual art abstraction design with a picture of the scene of the event. 

Here, desire conceptual art abstraction design refers to an abstract design that can instantly perceive the desire of others as a gaze rather than arbitrary philosophy. (ACN · 2022. 10. 7. 2:33 Choi Chul-joo Conceptual Art Abstract Design Interpretation)

 

By repeatedly sketching design <morning glory 100-2> and applying Choi Chuljoo's desire formula "D(I...I')d=I(D...D'i)i" to the conceptual image of desire, it instantly acquires aesthetic value and reveals the meaning of abstract desire by realizing realistic formability in the shadow of reversible light at that moment.

In addition, by repeating the verbal metaphor image and re-applying Choi Chul-joo's desire formula, it appears to have a phenomenal position in another place in one space in the shade of reversible light. Louis Choi Chul-joo 2022 The morning glory poster image, designed as an abstract conceptual art with desire in the New York exhibition, actualizes the desire image object and transfers it to abstraction.

 

Louis chul joo Choi, morning glory 2022-d-bling bling, 131X166cm, acrylic and composite materials on cloth, 2022

 

 

 The abstract area of painting, which has a specific effect that reveals the image of desire as a meaning of "morning glory-bling bling" in conceptual art, is an image that can momentarily see the desire of others functioning gazefully in a landscape as a background of desire. 

This is a distorted planarity that seems to have a consistent meaning of morning glory in painting. The morning glory is the same as the mirrored reality, but the shape of the background is not the same. This is because abstraction in the same meaning as a conceptual semantic structure, but abstraction in the same meaning with different shapes is a real non-realistic being with different colors and sizes.

The existence defines an abstract space as a real reversible shape and refers to the abstraction meaning of conceptual art in which the shape is hidden by a movement that has actually been changed in the shade of reversible light.

 

A realistic desire that replaces the phenomenal place of abstraction meaning with a poster. Conceptual art abstraction can distinguish the place of the shape and conceives a different meaning to interpret the shape. The shape is abstracted as a realistic image of color and size similar to the meaning made as a conceptual structure to speak another meaning, but in the imaginary world, the abstract meaning of conceptual art is identified with reality, outwardly identifying the image of the object and the abstract meaning with the image of the object as the same subject, and internally, the subject forms a transformed abstract meaning. This refers to the abstract meaning of shape, which defines an abstract space that can be actually reversible and refers to the meaning of the designed desire of an abstract shape in which the shape changed by the actual changed movement of the shape is covered in shades.

Its meaning is designed as "morning glory", abstracted as a symbolic language that symbolizes flowers that imitate the desires of others.

 

By designing a figure that represents the desire of the other in the abstract "morning glory", it reproduces it as an abstract object as an object of desire image (Louis Choi Chul-joo 2022 New York Exhibition morning glory  Abstraction). In the diagram of the perspective visual system, the object as a different momentary gaze is abstracted from the other's desire point of view revealed in the unconscious mind by creating a shadowed place with reversible light in which the visual system is concealed.

 

In this way, an object abstracted as a conceptual art of desire image forms a distorted flat image expressed through a desire revealed in the oppressed unconsciousness of others to acquire artistry out of generality, creates an object in the shadow of formability with the desire of others as beings, and exists as a meaning.

As a semantic entity, the object contains the formative value of the object as an autonomous choice of the other's desire by transforming the image of the object into a structure of meaning from the other's desire point of view.

And painterly, a small piece as the other's desire hidden in the background of morning glory and chicken shows a real abstract space that is reversible through the thought movement of the image that actually changes the shape. This is placed in an abstract space where the other's desire can be actually reversed as the meaning of the existence of an abstract object.

 

The desire of the other person shows a realistic form of non-realism that represents the meaning of the abstract landscape form that is hidden by the abstract desire of the other person. The shape is the intersection of the actual structure selected by the desire of the other created in abstract shades. This is an instantaneously abstracted shape at the intersection where the actual shape of the whole as a non-realistic realistic structure and the desire of the other designed in the shade of reversible light appear as a gaze.

In <Kim Yon-ja's bling bling 2>, the 'bling bling' of the perspective visual system is structured against the background of 'Napal Flower', and the subject in 'morning glory' disappears in the shade of reversible light that is distinct from reality. 

The abstracted shape of the morning glory 2022-d-bling bling appears to be an object as another abstraction of reality transferred from symbolism as a reality that is not revealed by revealing the reality of another object other than the same object in the mirror.

 

The abstract object is not clearly revealed as an object reflected in the mirror as an object due to the desire of the other, but is concealed in a reversible shade of light, and the reality of the viewer is absent by looking at another object exposed in the mirror. However, the person who paints the picture replaces the other.

 

Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo