본문 바로가기
미술평론

미술평론가 최철주|현대미술평론 현대미술가평론 현대미술작품평론 Contemporary artwork criticism and Modern Art Criticism [5] : 현대 개념 미술평론: 현대 추상화 작품 & 한국 현대 미술평론가 최철주 현..

by 루이 최 2023. 12. 25.

미술평론가 최철주|현대미술평론 현대미술가평론 현대미술작품평론 Contemporary artwork criticism and Modern Art Criticism [5] : Contemporary artworks review: Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Art Review of Contemporary painting Artwork & Modern Artwork Criticism [40] Example of contemporary artwork: Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Art Review of Contemporary painting Artwork & Modern and  Contemporary Artwork Criticism Contemporary artist artwork & design [19] Contemporary art examples : A realistic abstract painting depicting the desires of others with treacherous conceptual art composed of modern art cartoons by contemporary artist Louis Choi Chul-joo / Modern Art and Cultural Design [13] Contemporary Artist Louis Choi Chul-joo's Contemporary Artwork Review & Contemporary Artist Art Exhibition Art Review / Abstract contemporary art that designed modern art abstract painting & Abstract painter Louis Choi Chuljoo Abstract art work: Contemporary art abstract artist Louis Choi Chul-joo portrays realistic pop art abstractions as treacherous conceptual art through the series of "Morning glory" and "Bamboo Forest." / Contemporary artist Louis Choi Chul-joo's realistic abstraction of treacherous conceptual art and abstraction of modern art based on the concept of the desires of others: Art Review-Reading the New Works: Choi Chul-joo Art Review: Work posted on Facebook: Louis Choi Chuljoo, a morning glory outside the window 2023-1

현대 개념 미술평론: 현대 추상화 작품 & 한국 현대 미술평론가 최철주 현대미술 작품 팝아트 신작읽기 The artwork posted on Facebook: <morning glory outside the window 2023-1> 디자인 평론

 

 

■ <최철주 나팔꽃 윈도우>에서 최철주 욕망 추상미술 이론을 추상화에 연쇄하여서 기표 이미지를 기의 이미지로 전환하고자 욕망 추상미술 이론을 형식화한다. 이것은 상상계와 환상공식을 반복 적용하여서 타자의 욕망을 회화에 발현하는 의미를 가지며, 카툰만평을 욕망 개념으로 한 이미지를 회화에 적용한 결과로서 타자의 욕망을 조형미에 접근하는 가치를 얻는다.

 

■ <최철주 나팔꽃>은 주제의 대상이 아니고 타자의 욕망 공간적 배경이다. 하늘처럼 일관된 삶의 공간과 동일하다. 그 삶의 공간을 대리하는 만평과 팝아트에 연결하지만 비평하고 판단하지 않고, 사건의 사진으로 실재를 카툰만평으로 재현한다. 그리고 상징하는 대상의 실재를 타자의 욕망으로 개념화하는 효과는 가역적 빛의 음영으로 구조화하여서 욕망 개념을 미술한다.

 

추상 의미 구조로서 형상 이미지를 가역광으로 변형한 오브제의 현대 추상화/ Thread painting = Louis, Chul-joo Choi, a morning glory outside the window 2023-1, 151X178cm, acrylic and composite materials on cloth

 

 

<a morning glory outside the window 2023-1>은 나팔꽃 실재를 의미하는 왜상(anamorphosis)적 이미지로 생성된 이미지를 수작업으로써 배면이 비춰지는 교직된 천의 형태에 그리진 욕망 개념의 이미지로서 오브제다.

 

뉴욕(Flushing Town Hall & Yeomyeong Hall)에서 한국 화가 & 팝 아티스트 루이 <나팔꽃>개인전 관련 현대미술 추상화 작품으로서 디자인 컨셉으로 한 100점의 포스터를 제작하여서 이것을 <나팔꽃>을 욕망 배경으로 한 의미 구조로서 형상의 디자인 즉 회화의 전시 포스터 이미지 디자인을 기호화한 현대 추상화다.

 

비사실적 실재의 형상을 가역적 빛으로 생성된 의미 공간에서 보이는 형상의 의미를 그려낸 오브제(루이 최철주, 창문 밖에 나팔꽃)은 타자의 욕망을 시간성에 감춘 이미지를 가역적 빛의 음영으로 의미를 구조화하여서 그 오브제를 실제 형상으로 가역할 수 있는 추상 공간을 의미화하고 형상의 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 개념적 추상의 의미 즉 거울속의 이미지는 가상적인 비실재의 이미지로서 타자의 무의식적 욕망의 자리를 드러낸 추상적 욕망 이미지의 사실적 오브제를 보인다.

 

그 오브제는 가역적 빛으로 생성된 의미 공간에서 보이는 형상의 의미를 그려낸 오브제(창문 밖에 나팔꽃)은 병아리가 타자의 욕망을 공용이 화석된 긴 시간성에 감추어진 이미지를 가역적 빛의 음영속에 어떤 형상의 의미를 구조화하여서 그 오브제를 실제 형상으로 가역할 수 있는 추상 공간을 의미화하고 전시 포스터 형상의 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 추상의 의미 즉 욕망 이미지의 오브제를 말한다. 

 

현대미술 회화 디자인: 의미 구조로서 형상 이미지를 기호화한 오브제 디자인 = Louis, Chul-joo Choi, a morning glory outside the window 2023-1, 151X178cm, acrylic and composite materials on cloth

 

 

개념 미술로 한 <a morning glory outside the window 2023-1> 의미로서의 라캉적 특정효과가 발생하는 회화의 추상적 영역은 풍경속에서 응시적으로 기능하는 타자의 욕망을 순간적으로 볼 수있는 이미지다. 

이것은 회화에서 나팔꽃이라는 일관된 의미로 보이게 있는 왜상적 평면성이다. 그 나팔꽃은 거울에 비친 실재(le réel)와 동일하지만 배경의 형상은 동일하지 않다. 이것은 구상적 형태로서 동일한 의미의 구조로 한 비실재의 사실적 형상을 개념적 의미 구조로서 추상이지만 그 형상이 다른 동일한 의미로서의 추상화는 유사한 색깔과 크기가 다른 사상적 비형상의 존재로서 실재하는 비사실적이기 때문이다.

그 존재는 실제 가역할 수 있는 형상으로서 추상 공간을 정의하고 그 형상이 가역적 빛의 음영으로 실제 변화된 움직임에 의해 가려지는 전시 포스터 개념 미술의 추상화 의미를 말한다.

 

그 추상화 의미의 현상적 자리를 전시 포스터로 대신한 라캉적 개념미술 추상화는 형상의 자리를 구별할 수 있어서 그 형상을 해석하는 이면(裏面)의 의미를 구상한다. 그 형상은 다른 의미를 말하려고 사상적 구조로 한 그 의미와 유사한 색깔과 크기의 추상하지만 상상계에서 개념 미술의 추상적 의미는 실재와의 동일시하여서 외형적으로 오브제의 이미지와 추상적 의미를 동일한 주체로써 오브제의 이미지와 동일시되면서 내적으로 주체는 변형된 추상적 의미를 형성한다. 이것은 형상의 추상적 의미를 가리키며, 그 형상은 실제 가역할 수 있는 추상적 공간을 정의하고 욕망의 배경인 <나팔꽃>에 그려진 그 형상의 실제 변화된 움직임에 의해서 욕망 구조로 변화된 형상이 음영으로 가려지는 추상된 형상의 욕망 디자인적 의미를 가리킨다.

 

추상된 <최철주나팔꽃>에 타자의 욕망을 대리하는 형상을 디자인하여서 욕망 이미지의 오브제(a morning glory outside the window 2023-1) 로서 추상적 오브제로서의 재현한다. 그것은 원근법적 시각체계의 기학적 도식에서는 시각체계가 은폐된 가역적 빛으로 한 음영의 자리를 만들어냄으로서 무의식에서 드러난 타자의 욕망적 관점에서 각각이 다른 순간적인 응시로서의 그 오브제가 추상된다.

이렇게 라캉적 개념미술로 추상된 오브제는 일반성을 벗어나 예술성을 획득하고자 타자의 억압된 무의식에서 드러난 욕망을 통해 표출된 왜상적 이미지를 디자인으로 형성하고 타자의 욕망을 존재로 한 전시 포스터 조형성의 음영으로 오브제를 생성하고 욕망 의미로서 존재한다. 그 의미적 존재로서 오브제는 타자의 욕망적 관점에서 왜상적 이미지로 오브제의 이미지를 의미의 구조로 변형함으로써 오브제의 또 다른 욕망 이미지의 존재로서의 오브제를 드러내어서 타자의 욕망의 자율적 선택으로 한 조형적 가치를 담고 있다.

 

그리고 회화적으로 나팔꽃의 배경에 감추어진 타자의 욕망으로서의 작은 조각은 그 형상의 실제로 바꾸는 기표적 의중 운동을 통해서 가역된 실제 추상적 공간을 보인다. 이것은 타자의 욕망을 추상적 오브제의 존재 의미로 그 오브제를 실제 가역할 수 있는 공간에 추상하여서 자리한다.

 

2022 <나팔꽃> 뉴욕 전시에서 시작된 전시작품 & 한국화 추상화 디자인 현대미술 작품: 라캉의 오브제ɑ와 피카소의 아나몰포시스 이미지로 한 현대 추상화가 루이 최철주 개념 미술 추상화: <a morning glory outside the window 2023-1>

 

 

동일한 평면에서 표현할 수 없는 왜상적 이미지를 가상적으로 재현한 응시적 이미지와 유사하거나 그 이미지와의 연관성으로 한 큐비즘으로 실재의 자리를 대리한 것처럼 추상적 전시 포스터의 가상성을 큐비즘적 이미지에 맞춘 조각들을 개념만평으로서 구조화 한다.

그 구조는 타자의 욕망으로 이루어진 얼개가 되어서 분명히 거울에 비쳐진 오브제로 드러나지 않고 은폐되었으며 거울에 드러난 또 다른 오브제를 가역적 빛으로 봄으로서 그림을 보는 자의 실재는 부재한다. 

다만 그 그림을 그린 이가 타자의 욕망을 대신한다. 그리고 순간적인 응시로 드러난 자리는 전체의 가상적 이미지에서의 소실점에 등장한 피사체의 위치 즉 atopia로 전이한다. 그 피사체 위치의 주체가 타자의 욕망적 관점에서 응시로써 드러낸 욕망 이미지의 오브제 즉 실재다. 

그 실재의 구조적 물리성은 입체적 형태에서 여러 개의 단면을 갖고서 개념적 회화에서 한 개의 단면과 두 개의 측면을 하나의 개념에서의 오브제로 형태적 구조의 다면적 개념성을 포치한다.

 

따라서 타자의 욕망을 피사체로서 개념하는 문화 공간에서의 가역적 빛의 음영으로 구성된 큐비즘적 팝아트 공간을 욕망적 행위를 물리적 실재로 드러내어서 사실적인 실재로서 오브제를 ‘응시’하게 한다. 

이것은 사실적인 실재로 귀결한 욕망의 물리적 구조다. 그 구조는 입체적 형태에서 여러 개의 왜상적 단면을 갖고서 개념미술로 한 회화적 이미지를 하나의 개념에서의 오브제로서 의미 구조의 다면적 이미지로 추상한다.

 

 

 

Louis Choi chuljoo's "Painting Installation Performance" Exhibition poster An image of desire based on the cartoon review concept as an object ɑ of the concept of desire, 20230704-20230714, Haeundae-gu Office Gallery, Busan.

 

 

■ In <Choi Chul-joo Morning glory Window>, desire's art theory is repeatedly applied to abstract painting and converted into a symbolic image to formalize desire's art theory as a method of abstract painting. This means expressing other people's desires in paintings by repeatedly applying desire's imagination and fantasy formula, and as a result of applying Lacan art theory to paintings, it gains aesthetic value by having a formative meaning in the image that appeared as another's desire.

 

■ <Choi Chul-joo morning glory> is not the subject of the subject, but the cultural and spatial background of other people's desires. It is the same as a consistent life space like the sky. It connects to Cartoon Lib and Pop Art, which represent the space of life, but does not criticize and judge, and reproduces real images as news with photos of events. And the reality of the object symbolized by the news is conceptualized as the desire of others. The effect is to complete the concept of desire with abstraction by structuring it into a shade of reversible light.

 

Thread painting = Louis, Chul-joo Choi, a morning glory outside the window 2023-1-back, 151X178cm, acrylic and composite materials on cloth / Object design symbolizing a shape image as a semantic structure : a realistic abstraction of a figure image as an object of desire by transforming it into a semantic structure that emerged as a reversible shade of light  

 

 

Conceptual semantic structure Abstraction of modern art converts images of the desires of others designed as pop art sketches into abstraction through cartoon criticism. This abstractly illuminates the desire to reconstruct the external phenomena of socio-cultural objects of contemporary art into photographs of events and to express the specific validity of others through the objective perspective of images, the subject of desire. This effect is an easy example of modern art abstraction by abstracting the desires of others into cartoons from the objects in which the event occurred, and interpreting cartoon analysis as a cultural form of modern art to evaluate the value of life.

It's a work of art as a treacherous conceptual art called realistic abstraction, the cartoon news of modern art abstraction. 

 

Louis Choi Chuljoo, a morning glory outside the window 2023-1, 151X178cm, acrylic and composite materials on cloth, 2023

 

 

"morning glory window" repeats the concept of desire to cover the shadow image of others' desires and collects images of desire in which external light overlaps with timeliness.

In "morning glory window", a person dancing against the backdrop of morning glory overlaps like a small pillar to cover and hide the shade.

It gives reversible time sensitivity to shades, becoming the desire of others, and has the effect of setting phenomenal positions so that images of light do not overlap.

Louis Choi Chul-joo's "morning glory window" absorbs temporal light and removes symbolic representation on the image surface.

In this way, it creates an image of desire and is obscured by reversible light, leading to the concept of desire in the shadow.

 

The abstract area of painting, which has a specific effect of desire as the meaning of <a morning glory outside the window 2023-1> as a conceptual art, is an image that allows you to see the desires of others functioning while staring at the landscape. 

This is a perverse planarity that appears to consistently mean the morning glory in the painting, which is identical to the reality in the mirror, but not the shape of the background. Abstraction as a conceptual semantic structure of a non-realistic form with the same meaning as the conceptual semantic structure, but abstract as the same meaning of another form is real non-realistic as an ideological non-realistic being of different color and size.

Its existence means the abstract meaning of exhibition poster concept art, which defines abstract space as a real reversible image, and whose image is obscured by real changes in the shadow of reversible light.

 

Desire Conceptual Art Abstraction, which replaces the phenomenal place of abstract meaning with exhibition posters, can distinguish the place of the shape while conceiving the meaning of the plane that interprets the shape. Shape is abstract in color and size similar to that of an ideological structure, so it has a different meaning, but in the imaginary world, the abstract meaning of the conceptual art is identified with reality, the image of the object and the abstract meaning are identified with the image of the object, and the subject forms an internally transformed abstract meaning. This refers to the abstract meaning of the figure, which defines the abstract space that can actually be reversible, and the design meaning of the abstract figure in which the shape changed by the actual changed movement of the shape is obscured by shading.

 

In the abstract painting "Choi Chul-joo morning glory", the person who represents the desire of others is designed and reproduced as an abstract object with an object of desire (a morning glory outside the window), and in the graphic image of the perspective visual system, the visual system abstracts the object from the perspective of others' desires with another moment's gaze.

In this way, the image of an object abstracted as a desire concept art forms a distorted image expressed through the other's suppressed unconscious desire to acquire artistry beyond generality, and creates an object with a shadow of an exhibition image with the desire of the other. As a semantic entity, objects contain the formative value of the other's desires as an autonomous choice, change the image of the object into a meaningful structure from the perspective of the other's desires, and reveal objects as another entity of the object.

 

a small piece of the other's desire, hidden painterly against the backdrop of morning glory, shows a real abstract space that is actually reversible through the movement of symbolic weight that changes shape. Here, the desire of the other is abstracted into a space where the object can actually be reversible in the sense that it is an abstract object.

 

 <morning glory> 2022 New York Exhibition & Korean Painting Abstract Design Modern Artworks: Abstract Images Separated from Picasso's Stereotypes from Objects of Desire: <morning glory p26-2-1>

 

 

Abstract poster virtuality consists of cartoons similar to gaze images, virtual representations of distorted images that cannot be represented on the same plane, or stereoscopic representations of real places.

Shadows made up of other people's desires are clearly concealed without being exposed as reflected objects in the mirror, and there is no reality that humans see other objects in the mirror as reversible light. 

 

But the person who drew the picture replaces the other. And the position revealed by the gaze of desire is transferred to the subject that appears at the point of disappearance in the entire virtual image, the position of atopy with no specific place. The subject of the subject's position is the gaze viewed from the perspective of the other's desire, that is, the object revealed by reality.

 

Abstract painting as a treacherous conceptual art refers to abstract painting as a realistic structure in art. Since the conceptual meaning that exists in the place of the realistic shape can be divided into cartoon review images, abstract painting is drawn through the shadow of reversible light that interprets others abstract desires into images. In other words, the emergence of the concept of desire is a momentary encounter with the concept of desire in a straight form of non-realistic image generated by reversible light. 

 

The image of non-realism, which emerged as the concept of desire, is a distorted form of similar factual structure. This is because the place and shape of the real form are not the same.

 

Realistic structures reflect the shape by being distorted by light.  It is the outline and shadow that are determined by the shade of light that reveals its shape. Realistic abstractions as treacherous conceptual art take note of this and shape realistic concepts.

(Choi Chul-joo's Conceptual Art Theory on Realistic Abstract Painting)

 

Louis Choi Chul-joo, MONSTA X  <FANTASIA>, a hand-painted picture on a computer

 

 

 

 

 

Desire Concept Realistic Abstract Work: Louis Choi chuljoo, morning glory p106-9-MONSTA X  : By repeatedly applying the concept of imaginary world and desire and Choi Chul-joo's desire formula <D(I...I')d=I(D...D'i)i> to the image of the work, it acquires aesthetic value and reveals its meaning by realizing formability in the shadow of reversible light. / The meaning of the shape, which is covered by the actual changed instantaneous movement of the shape, results in linguistic abstraction. In other words, the realistic shape of the other person's desire in a momentary event is a linguistic abstraction of the same meaning. Conceptual art with morning glory and bamboo as cultural background is linguistic abstraction. The abstract creates a conceptual structure based on the shape of subsequent reality fostered by language and hides the desire of others in a momentary event. 

 

  Choi Chul-joo's Concept of Desire Formul: The image of desire, which applies Choi Chul-joo's desire formula D(I...I')d=I(D...D')i to 'morning glory 2021-h-back', connects the concept of desire with the background of 'morning glory ' as an image to create a landscape by floating morning glory in the sky. In addition, in <morning glory 2021-g-back>, the desire formula "D(I...I')d=I(D...D')i" is substituted, the connection effect between the concept of desire and the "morning glory" as desire image shades the concept of desire in the reversible shadow structure by setting the object as the concept of desire image of women by the "morning glory". In other words, the image of desire (I) is the structure of desire (D) because desire (D) is repeated (I...I') in several images (D...D'), and the image of art behavior or desire image(I) appears as the concept of desire(i). 

 

The image of the morning glory and the dancer is abstracted into a realistic image that recognizes the reality subordinated to the gap as the concept of desire and is objectified by the moment of desire.

Combined with images of reality with reversible light, including a desire for abstraction.

The image of desire repeats the process of directly acquiring the concept of the aesthetic structure of the real world that is subordinate to the concept, a reality that embodies the abstraction of desire as an event and facilitates performance.

 

The fact that the concept of desire cannot overlap with the image of reality is that factual abstraction is a treacherous conceptual art.

Abstracted realistic concepts reveal realistic figures similar to reality, but they momentarily pause space-time with the light of a conceptualized landscape like clouds.

 

Abstracting from the back of the morning glory landscape undermines timeliness, realizes the past time-adjusted traces of desire and the present overlapping landscape of color, and transfers images of desire into the painting.

It also doesn't represent the symbolic ideas abstracted from the image in a hidden form of color, but it gathers the image in shades of light in several directions.  

 

In this way, the painting becomes a desire concept as a result of desire, dismantling abstract images interacting in real space

It shows a differentiated impression with a realistic abstraction that transforms the situation of desire in abstraction into a real world.

It shows aesthetic value by shading bright and dark parts in a distorted landscape and drawing a desireful meaning with a realistic expression.

 

Louis Choi's painting recreates the image of desire of the past time and combines the color of light with time.

It sculpts concepts into images of desire with reversible colors of light that stop with images that contrast with timeliness.

 

Desire concept superimposes abstractions on morning glory and bamboo forests with dual landscapes, leaving fragmented real space in the gaps of light without disassembling and unifying symbolic images, and then repeatedly portraying reality over the present representation and the gap in between.

In this way, he creates a gap of desire and repeats the image of desire in the gap of reality, although the world that does not change is meaningless. And the dual semantic structure abstracts the unchanged reality by adding desire in the shadow to the image of the missing reality. Writing. Art critic Choi Chul-joo (Ph.D. in cultural design)

 

contemporary artist Louis Choi Chul-joo